וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר חזר להתחזק מול היורו - נסחר בשער של 1.0865 דולר ליורו

רונן סרברניק

27.8.2003 / 22:54

קרן המטבע הבינ"ל מזהירה כי הדולר עלול לסבול מפיחות בגלל הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב; צופה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב צפוי להגיע השנה ל-6.1% מהתמ"ג



הדולר שב להתחזק ביחס לדולר ונסחר כעת בשער של 1.0865 דולר ליורו על אף אזהרת קרן המטבע הבינ"ל בנוגע להאמרת הגירעון התקציבי של ארה"ב. אתמול נסחר הדולר בשער של 1.0904 דולר ליורו. מול הין נסחר הדולר בשער של 117.435 ין לדולר.



קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הזהירה כי הדולר עלול לסבול מפיחות בגלל הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב. האזהרה נחשפה על ידי סוכנות רויטרס, על פי טיוטת דו"ח שהשיגה. הקרן נוזפת בממשלת ארה"ב על "הנחות אופטימיות מדי" בתחזית התקציב שלה. הדולר ירד מול היורו בכ-3% מתחילת השנה, לאחר שרשם בשלושת החודשים האחרונים התאוששות עזה של קרוב ל-9%.



תחזית של קרן המטבע צופה כי הגירעון התקציבי הצפוי של ארה"ב צפוי להגיע השנה ל-6.1% מהתמ"ג, שיעור גבוה מהממוצעים ההיסטוריים של ארה"ב. לשם המחשה, בישראל, הסובלת מהעמקת הגירעון גם היא, יעד הגירעון הרשמי לשנה הנוכחית עומד על 3.5%. הגירעון שחוזה ועדת התקציב של הקונגרס בארה"ב הוא 500 מיליארד דולר, כפי שפורסם השבוע על ידי חבר הוועדה, והוא שווה לכ-5% מהתמ"ג של ארה"ב.



בנוסף להתייחסות לגירעון בארה"ב, קראה קרן המטבע בטיוטת הדו"ח, שיוגש בספטמבר, לבנק המרכזי באירופה להיזהר מפני התפתחויות במדינות מסוימות העשויות להשפיע לרעה על כל גוש היורו. הקרן הורידה את תחזית הצמיחה של גרמניה לאפס עבור שנת 2003, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.5%. גרמניה צפויה לרשום גירעון תקציבי החורג מיעד של 3% בשנה הנוכחית ובשנה הבאה.



נתוני מקרו מעודדים מארה"ב



אתמול דווח כי מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה ל-81.3 באוגוסט, מעל לתחזיות האנליסטים לרמת בטחון של 79.7 נקודות. ביולי נרשמה רמה של 77 נקודות, לפי נתוני הקונפרנס בורד. מדד הציפיות העתידיות עלה ל-94.4 באוגוסט, אולם מדד המצב הנוכחי ירד ל-61.6 מ-63. למדד זה חשיבות גבוהה מאחר והוא מספק אומדן לצריכה הפרטית המרכזת כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.



עוד דווח כי מכירות בתים חדשים ביולי ירדו לקצב שנתי של 1.17 מיליון ביולי, התוצאה השנייה בטיבה רק לעומת שיא של 1.2 מיליון יחידות שנרשם ביוני. כן דווח על עלייה חדה מהצפוי בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב ביולי, שמובילה לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות. ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-1%, זה החודש השלישי ברציפות, והוסיפו לשלל נתונים כלכליים המצביעים על התאוששות במשק הגדול בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully