וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד המוליכים למחצה עלה ב-3%

שירלי יום-טוב

27.8.2003 / 23:44

טקסס אינסטרמנטס עלתה ב-3.5%; מוטורולה ירדה ב-0.3% לאחר שמורגן סטנלי הוריד המלצתו לחברה; רשת חנויות הכלבו סירס עלתה ב-3.7%

בורסות וול סטריט נסגרו היום במגמה מעורבת לאחר יום מסחר מהוסס עם מחזורים נמוכים במיוחד. הדאו נסגר ללא שינוי בעוד הנאסד"ק עלה ב-0.7%; במניות השבבים נרשמה מגמה חיובית ומדד מניות השבבים עלה בשיעור של 3%.

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) הזהירה כי הדולר עלול לסבול מפיחות בגלל הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב. האזהרה נחשפה על ידי סוכנות רויטרס, על פי טיוטת דו"ח שהשיגה. הקרן נוזפת בממשלת ארה"ב על "הנחות אופטימיות מדי" בתחזית התקציב שלה. הדולר ירד מול היורו בכ-3% מתחילת השנה, לאחר שרשם בשלושת החודשים האחרונים התאוששות עזה של קרוב ל-9%. תחזית של קרן המטבע צופה כי הגירעון התקציבי הצפוי של ארה"ב צפוי להגיע השנה ל-6.1% מהתמ"ג, שיעור גבוה מהממוצעים ההיסטוריים של ארה"ב.

חברת מחקרי השוק גרטנר צופה כי תעשיית המוליכים למחצה העולמית תציג בשנת 2003 צמיחה של 11%, לעומת השנה הקודמת עם מכירות בהיקף כולל של 173 מיליארד דולר. AMD עלתה ב-0.8%; אפלייד מטריאלס התחזקה ב-2.8%; טקסס אינסטרומנטס עלתה ב-3.5%.

אינטל הודיעה על הגדלת השקעותיה בסין. יצרנית השבבים תקים מפעל במחוז סצ'ואן בהשקעה של 375 מיליון דולר. מניות החברה עלו ב-0.9%.

מוטורולה ירדה ב-0.3% לאחר שמורגן סטנלי הוריד המלצתו לחברה לדרגת "משקל שווה", מדרגת "משקל יתר".

חברת האנרגיה אקסון מוביל עלתה ב-0.9% לאחר שבנק אוף אמריקה העלה המלצתו למנייתה לדרגת "קנייה" מדרגת "נייטרלי".

רשת חנויות הכלבו סירס (סימול S) מסרה כי מכירות חודש אוגוסט בחנויותיה עומדות להיות טובים מהצפוי. מניות החברה עלו ב-3.7%.
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה לשרינג פלאו (סימול SGP) כי היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של החברה על רקע ירידה בתזרים המזומנים, שתהיה חדה מתחזיות סוכנות הדירוג. מניות החברה ירדו ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully