וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שני ברציפות של שיפור בתוצאות לאלרוב

עידו אלון

28.8.2003 / 8:25

רווח של 24 מיליון שקל ברבעון. הסיבה לחזרת החברה לרווחיות היא החלטתה לשוב ולהתמקד בהשקעות נדל"ן, במקום בהרפתקאות היי-טק

חברת אלרוב , שבשליטת אלפרד אקירוב, הציגה רבעון שני ברציפות של שיפור בתוצאות. הסיבה לחזרת החברה לרווחיות היא החלטתה לשוב ולהתמקד בהשקעות נדל"ן, במקום בהרפתקאות היי-טק.

הכנסותיה של אלרוב הסתכמו ב-63.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2003 - עלייה של 7% לעומת הרבעון הקודם. פרויקט מגדלי צמרת ברחוב פנקס בתל אביב מרכז את עיקר ההכנסות של החברה, הפועלת בתחום באמצעות זרוע הנדל"ן שלה, אלרוב נדל"ן ומלונאות. פרויקט זה כולל שני מגדלים בני 34 קומות שבנייתם כמעט הושלמה, ומגדל נוסף, דומה, שבנייתו נמצאת בשלבים התחלתיים יותר.

מיקומם האטרקטיווי של הבניינים הביא למכירת 70% מהדירות בשני המגדלים הראשונים בהיקף כספי של 647 מיליון שקל. חשב החברה, מאיר אלחכם, אמר אתמול כי מתקיימים מגעים למכירת דירות נוספות בעוד 20 מיליון שקל.

פרויקט נדל"ן גדול נוסף של אלרוב הוא האזור המסחרי במתחם ממילא בירושלים, שגרר עד כה השקעות גבוהות של יותר מ-200 מיליון שקל. ואולם, כוונתו של אקירוב להפעיל את המתחם גם בשבת הביאה לחילוקי דעות עם החברה הממשלתית קרתא, שלה יש זכויות בשטח. עיכוב זה גרם להפסקת הבנייה בפרויקט, שאמור לכלול בתי קולנוע, דירות נופש ושטחי מסחר ומשרדים. דו"חותיה של אלרוב כוללים בשורה מסוימת בעניין זה: החברה מציינת כי החלה בהתארגנות לחידוש הבנייה במקביל לטיפול בהוצאת הרישיונות.

התקדמות ניכרה גם בפעילותו של מלון מצודת דוד בירושלים (לשעבר הילטון). המלון הניב הכנסות של 14.5 מיליון שקל ועודף תפעולי של 3.8 מיליון שקל ברבעון השני. "ברבעון השני היה שיפור והתפוסה עלתה ל-50%", אמר אלחכם. לדבריו.

אלרוב מחויבת להשקיע 10 מיליון דולר נוספים בקרנות הון סיכון, והחברה בוחנת אפשרויות שונות להקטין את היקף ההתחייבויות הללו. לפיכך, היא "מכרה" לאחר סיום הרבעון התחייבויות של 500 אלף דולר - פעולה שהורידה את הסכום שהיא צריכה להשקיע ל-9.5 מיליון דולר.

החברה מפתחת ברבעונים האחרונים את פעילות הנדל"ן בחו"ל, באמצעות רכישת נכסים באירופה. החברה מחזיקה כיום בחמישה נכסים בבריטניה ובשישה בצרפת. בין השאר רכשה החברה בניין משרדים בצרפת תמורת 73.3 מיליון שקל; דמי השכירות השנתיים בבניין צפויים להגיע ל-7.3 מיליון שקל. את עיקר האשראי (60 מיליון שקל) קיבלה החברה בהלוואת נון-ריקורס, שבה משועבד הנכס בלבד כנגד האשראי. שכר הדירה מהנכסים בחו"ל לתקופת הדו"ח הסתכם ב-13.5 מיליון שקל.

אלחכם הוסיף כי התשואה על ההון בפעילות אלרוב בחו"ל, בניכוי הריבית המשולמת לבנקים הזרים שמהם נלקחו ההלוואות, מסתכמת ב-25% עבור אלרוב; הנכסים בצרפת מניבים תשואות גבוהות מאלה בבריטניה.

אלרוב רשמה הכנסות מימון משמעותיות של 6 מיליון שקל ברבעון השני - לעומת הוצאות מימון של 7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, בעקבות הייסוף בשקל אל מול הדולר. בנוסף, השקעותיה בניירות ערך וההכנסות מחברת טכנורוב הניבו 4 מיליון שקל תחת סעיף הכנסות אחרות.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 24.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת של 3 מיליון שקל ברבעון הראשון ו-2.4 מיליון שקל במקביל. התזרים מפעילות שוטפת היה נמוך יותר, 8.3 מיליון שקל. הונה העצמי מסתכם ב-336 מיליון שקל, והוא מממן 16% מהמאזן. גם החברה הבת אלרוב נדל"ן עברה להון עצמי חיובי של 2.4 מיליון שקל.

אלרוב גם מחזיקה בשברי אחוז ממניות הפועלים. החברה מסרבת זה רבעונים רבים להכיר בירידת ערך המניות בבורסה, כשבמאזניה הן רשומות ב-91.6 מיליון שקל; החברה מציינת כי מדובר בירידת ערך זמנית. ואולם מניות הפועלים "מצמצמות את הפערים", כפי שאמר אלחכם, ונמצאות כיום במרחק של 22 מיליון שקל מרישומן החשבונאי - כלומר, המניות נסחרות כיום בבורסה בשווי של 69.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully