וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערת "עסק חי" לבי.וי.אר מערכות

אלי דניאל

28.8.2003 / 9:13

ההכנסות נפלו ב-48% לכ-4.9 מיליון דולר. הפסד נקי של 716 אלף דולר. הגירעון בהון העצמי - 5.6 מיליון דולר. מנהלת מו"מ עם הבנקים לדחיית מועד פירעון הלוואות בסך 9 מיליון דולר

חברת בי.וי.אר מערכות , אשר נמנית על קבוצת אלישרא שבשליטת כור ופועלת בתחום מערכות אימון והדמיה צבאיות, מדווחת הבוקר על ירידה חדה בהכנסותיה, כאשר אלה התכווצו בכ-48% מרמה של כ-9.4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2002 לרמה של כ-4.9 מיליון דולר ברבעון החולף.

ברמה התפעולית רשמה החברה הפסד של 485 אלף דולר, הרעה בהשוואה לרווח תפעולי של 440 אלף דולר עמו סיימה החברה את הרבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 716 אלף דולר או 7 סנט למניה. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון השני של השנה הקודמת השיגה בי.וי.אר מערכות רווח צנוע של חמשת אלפים דולר. מתחילת השנה רשמה החברה הפסד תפעולי של כ-1.5 מיליון דולר והפסד נקי של כ-1.9 מיליון דולר.

הנתון הבעייתי מבחינת החברה הינו אזהרת "העסק חי" המעטרת כעת את דו"חותיה. הגירעון בהונה העצמי של החברה גדל בתום הרבעון השני של השנה עד לכ-5.6 מיליון דולר והגירעון בהון החוזר הגיע לכ-6.9 מיליון דולר. יתרות המזומנים של בי.וי.אר מערכות הסתכמו ב-30 ביוני 2003 בכ-4.1 מיליון דולר, בעוד שיתרת ההלוואות לזמן קצר מבנקים הגיעה לכ-13 מיליון דולר.

מאז ראשית חודש יולי מנהלת החברה מו"מ עם הבנקים לדחיית מועד הפירעון של הלוואות בסך 9 מיליון דולר לפחות, וזאת עד ליום ה-30 בספטמבר 2004. בינתיים, קבוצת אלישרא כבר הודיעה על כוונתה להשקיע כ-2 מיליון דולר בבי.וי.אר מערכות וזאת במסגרת הנפקה פרטית או הנפקת זכויות. הקצאת המניות מותנית בהסכמת בעלי המניות של בי.וי.אר מערכות לגבי כמות המניות שתונפק, הסכמה שטרם הושגה עד כה.

יואל קציר, מנכ"ל החברה, מסר כי "בנוסף לצבר ההזמנות של החברה בתקופה המדווחת, צבר שהסתכם ב- 21.5 מיליון דולר, החברה קיבלה במהלך הרבעון הודעה רשמית משני לקוחות, בדרום אמריקה ובאסיה, כי היא נבחרה לספק להם סימולטורים מתקדמים מתוצרתה. היקפם המצטבר של שני הפרויקטים יגיע לכ-8 מיליון דולר, לאחר שייערך המו"מ על תנאי החוזים וחתימתם. הזכייה בפרויקטים אלה בתנאי תחרות קשים מצד מתחרים בינלאומיים, מצביעה על היתרון התחרותי של החברה בתחומים שבהם החלטנו להתמקד".

לדברי קציר, "החברה תמשיך להתרכז במימוש תוכניתה האסטרטגית להתמקדות בפעילויות הליבה שהוגדרו על ידינו בשנה האחרונה". קציר ציין עוד כי "החברה ממשיכה לבצע צעדי התייעלות וקיצוצים על מנת להתאים את רמת הוצאותיה לתנאי השוק המשתנים".

מניית בי.וי.אר מערכות נסחרת בארה"ב בבורסה מעבר לדלפק (בולטין בורד) פי שווי שוק של כ-10.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully