וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר במגעים לפיצוי הקרנות הוותיקות המאוזנות בגין צמצום האג"ח המיועדות

חיים ביאור

28.8.2003 / 10:01

מנהלי קרנות הפנסיה הוותיקות, המתנגדים לביטול הסעיף, הכינו בימים אלה דרישה לקבלת פיצוי שתוצג בפני ראשי אגף שוק ההון



קרנות הפנסיה הוותיקות המאוזנות דורשות ממשרד האוצר פיצוי על ביטולו של סעיף מרכזי ברפורמה בפנסיה, שלפיו, כללי ההשקעה של קרנות ותיקות גירעוניות יהיו שונים מכללי ההשקעה שנקבעו לקרנות ותיקות מאוזנות. הסעיף בוטל על ידי הממונה על שוק ההון באוצר, אייל בן שלוש, בעקבות חוות דעת של היועצת המשפטית של האוצר, עו"ד ימימה מזוז.



כחלק מהתוכנית הכלכלית תיכנן האוצר להפחית את היקף איגרות החוב שהוא מנפיק בתשואה מובטחת לקרנות הפנסיה הוותיקות הגירעוניות - רובן בשליטת ההסתדרות. קרנות הפנסיה הוותיקות המאוזנות או המצויות בעודף הורשו להמשיך להשקיע בתנאים הקודמים, שלפיהם כל כספי הצבירה של הקרן מופנים להשקעה באג"ח ממשלתיות בתשואה מובטחת. בתוכנית נקבע גם כי המדינה תקציב 73 מיליארד שקל כדי למנוע את קריסת הקרנות בעתיד.



בחוות הדעת שהכינה מזוז, בידיעת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, נאמר כי ההחלטה להפחית את היקף האג"ח המיועדות רק לקרנות הוותיקות ההסתדרותיות לא תעמוד במבחן השיפוטי.



מנהלי קרנות הפנסיה הוותיקות, המתנגדים לביטול הסעיף, הכינו בימים אלה דרישה לקבלת פיצוי שתוצג בפני ראשי אגף שוק ההון. בכיר באוצר אישר אתמול כי מתנהלים מגעים ראשוניים בין הצדדים, העשויים להביא לגיבוש מודל חלופי לאג"ח המיועדות. אחת האפשרויות הנבדקות היא רשת ביטחון שתבטיח פיצוי אוטומטי לקרנות אם ישיגו תשואה נמוכה על השקעותיהן בשוק ההון.



שתיים מקרנות הפנסיה הוותיקות המאוזנות שוקלות לעתור לבג"ץ נגד משרד האוצר, אם לא ישיגו פיצוי ראוי.



ביטול האפליה בכללי ההשקעה בין קרנות הפנסיה הוא הסעיף העיקרי בתביעה שהגישה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה נגד השינויים בפנסיה. התביעה תידון בתחילת אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully