וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט ממשיך להיעזר בפרופ' עדן: "לא נדרשת הפחתה לירידת ערך בגין ההשקעה במניות הבינלאומי"

אלי דניאל

28.8.2003 / 10:38

ההשקעה ב-26.4% ממניות הבינלאומי רשומה בספרי דיסקונט לפי שווי של 741 מיליון שקל - 230 מיליון שקל יותר משווי השוק הנוכחי; ברבעון הראשון מחק דיסקונט 176 מיליון שקל בגין השקעה זו



בנק דיסקונט פנה לאחרונה לפרופ' יורם עדן, על מנת שזה יעדכן עבורו את חוות הדעת אותה הוא הכין בנוגע לשווי החזקת הבנק בכ-26.4% מהון המניות של הבנק הבינלאומי הראשון . פרופ' עדן התבקש לבחון באם נדרשת הפרשה נוספת לירידת ערך ההשקעה במניות הבינלאומי, וזאת לאחר שדיסקונט ביצע ברבעון הראשון מחיקה בהיקף של 176 מיליון שקל, בעקבות הנחיה אותה העביר המפקח על הבנקים.



בחוות הדעת המעודכנת ציין פרופ' עדן כי לדעתו נתוני המחצית הראשונה של שנת 2003 הם בתוואי של הערכת השווי כפי שנכללה בחוות הדעת המקורית והם אף מאששים את מסקנותיה. לדבריו, הביצוע במחצית הראשונה של שנת 2003, בגילום שנתי, טוב לאין ערוך מן התחזית שהוא ערך לשנה הנוכחית.



בבנק דיסקונט מציינים שפרופ' עדן בחן את תקפות כל ההנחות שהיו בבסיס הערכת השווי, כפי שנכללה בחוות הדעת המקורית, וממצאיו העלו כי כל ההנחות היו סבירות. בדיסקונט מוסיפים כי הבדיקה שערך פרופ' עדן העלתה כי שווי ההון העצמי של הבנק הבינלאומי נע בטווח של 3.29-3.71 מיליארד שקל (בערכי יוני 2003), ושווי זה משקף מכפיל הון של 0.944-1.065.



מסקנתו של פרופ' עדן הינה שהשווי בר ההשבה של השקעת דיסקונט בבנק הבינלאומי, אינו נופל מחלקו של דיסקונט בשווי המאזני של הבנק הבינלאומי ליום ה-30 ביוני 2003, ועל כן, לא נדרשת הפרשה לירידת ערך. בהקשר זה נציין כי ההשקעה במניות הבנק הבינלאומי רשומה בספרי דיסקונט לפי שווי של 741 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של השקעה זו הסתכם בתחילת הרבעון השלישי בכ-570 מיליון שקל ואילו היום הוא עומד על כ-511 מיליון שקל - 230 מיליון שקל פחות מהשווי בספרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully