וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MEMSCAP תרכוש את גלי-אור תמורת כ-10 מ' יורו במניות; שווי העסקה עשוי לצמוח לכ-13.5 מ' יורו בתוך 3 שנים

צורי דאר

28.8.2003 / 11:37

גלי-אור וממסקאפ הודיעו לפני כחודשיים על הסכם שת"פ ביניהן לייצור ושיווק רכיבים אופטיים; מנכ"ל גלי-אור, אורי גייגר, ימונה לנשיא חטיבת האופטיקה בממסקאפ



חברת MEMSCAP (ממסקאפ) (יורונקסט: MEMS), ספקית מובילה של פתרונות מבוססי טכנולוגיית MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems), הודיעה היום על כוונתה לרכוש את חברת הסטארט אפ הישראלית גלי-אור (GalayOr) בעסקת מניות.



ממסקאפ, הנסחרת בבורסת היורונקסט, תעביר לבעלי מניות של גלי-אור בשלב הראשון 19.3 מיליון מניות. על פי חישוב של 0.44 יורו למניית ממסקאפ, על פי שער הסגירה אתמול, מדובר בכ-10 מיליון יורו. בשלב הבא, בכפוף לעמידה ביעדים, תשלם ממסקאפ לאחר 3 שנים, 11.6 מיליון מניות נוספות ששוויין כיום 5.1 מיליון יורו. עוד עולה מהודעת ממסקאפ כי בקופת גלי-אור 1.5 מיליון דולר שאף הם נכללים בעסקה ויועברו לממסקאפ.



עם השלמת העסקה, הכפופה לאישור בעלי מניותיה של ממסקאפ, ימונה אורי גייגר, מייסד ומנכ"ל גלי-אור, לנשיא חטיבת האופטיקה של ממסקאפ.



נשיא ממסקאפ, ז'אן מישל קאראם, אמר כי רכישת גלי-אור תחזק את מעמדה של ממסקאפ כחברה המובילה בתחום ה-MEMS.



גלי-אור מלוד פיתחה טכנולוגיה הנקראת Silicon PhotonICs, המאפשרת ליצור מעגלים אופטיים על שבב סיליקון, המשמשים לייצור רכיבים אופטיים ולוחות אם אופטיים. הרכיבים משולבים במערכות אופטיות קיימות, ומאפשרים להקטין את גודלן ולהוזיל בצורה משמעותית את עלות ייצורן.



גלי-אור הוקמה בשנת 2000 על ידי ד"ר אורי גייגר - מנכ"ל החברה, ד"ר דן הרוניאן - המדען הראשי של החברה, ונואל הלמן - שעזב את החברה מספר חודשים לאחר הקמתה. החברה השלימה במאי 2001 סבב גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר, לפי שווי שהוערך בכ-20 מיליון דולר אחרי הכסף. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון אוורגרין, עם השקעה של 3.5 מיליון דולר, והשתתפו בו גם STI ונצ'רס וניורון ונצ'רס.



גלי-אור וממסקאפ הודיעו לפני כחודשיים על הסכם שת"פ ביניהן. במסגרת ההסכם תייצר ממסקאפ ותשווק רכיבים אופטיים שפותחו במשותף על ידי חברת הסטארט אפ הישראלית גלי-אור (GalayOr) וחברת אנלוג דיווייסס, מחברות הרכיבים הגדולות בעולם.



המוצר הראשון שישווק הוא רכיב הנקרא מנחת, המיועד לשמור על רמת אות אחידה במערכות תקשורת. המנחתים הקיימים היום בשוק מסורבלים, והם מתאפיינים ברמות אינטגרציה ופונקציונליות נמוכות, ובעלות גבוהה.



גלי-אור ואנלוג דיווייסס פיתחו במשותף מנחת אינטגרטיווי בעל פונקציונליות גבוהה ומימדים קטנים. גלי-אור סיפקה למנחת מוליכי אור מבוססי סיליקון המונעים על ידי מנועים זעירים (MEMS), ואנלוג דיווייסס פיתחה את מערכת הבקרה האלקטרונית של הרכיב. שיתוף הפעולה בין גלי-אור לאנלוג דיווייסס נוצר במסגרת פרויקט שמומן על ידי קרן BIRD - הקרן הדו-לאומית, ארה"ב-ישראל.



MEMSCAP היא היצרנית העיקרית של מנחתים עבור חברת JDS יוניפייז, המחזיקה בנתח של 40% משוק זה. גלי-אור העריכה אז כי פוטנציאל המכירות בשוק זה כתוצאה מההסכם עם MEMSCAP הוא כמה עשרות מיליוני דולרים, מתוכם חלקה יהיה בשיעור של כמה מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully