וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל ינאי: "בטלרד הושלמה תוכנית ההבראה"; "מקווה שנעמוד ביעד שהצבנו לה - הכנסות של 145-150 מ' ד'"

אלי דניאל

28.8.2003 / 12:02

סמנכ"ל הכספים של כור: טלרד הפחיתה מיליון דולר בגין השקעתה באי.סי.טל; תוכנית ההתייעלות של כור תחסוך 1.5 מ' ד' ברבעון; עד תום השנה מתכננת כור להקטין החוב לבנקים בכ-200 מ' ד'



קונצרן כור דיווח לפנות בוקר על רווח חיובי נוסף בשעה שהציג רווח נקי של כ-4.3 מיליון דולר, שיפור ניכר בהשוואה להפסד של כ-16.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.



יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של כור, התייחס לתוצאות הרבעוניות ומסר ל-TheMarker כי "העובדה שזהו רבעון חיובי שלישי ברציפות אומרת שמה שקרה קודם לכן, בשני הרבעונים הקודמים, זה לא מקרה. מדובר בתוצאה של תהליכים שעברנו בשנתיים האחרונות. כל החברות המאוחדות העיקריות הרוויחו והשפיעו לחיוב על דו"חות הרווח וההפסד". ינאי התייחס גם לתזרים המזומנים של הקונצרן וציין כי "הן התזרים המאוחד והן התזרים הפרטני ממשיכים להיות חיוביים וחזקים. לאחר שהקטנו את החוב לבנקים במחצית הראשונה של השנה בכ-170 מיליון דולר, אנחנו מקווים שבמחצית השנייה של השנה יסייע לנו התזרים החיובי להקטין את החובות בכ-200 מיליון דולר נוספים או אף יותר מכך".



חברת טלרד הציגה ברבעון השני של השנה שיפור בהכנסותיה ובביצועיה התפעוליים, בשעה שההכנסות גדלו לכ-40.7 מיליון דולר והושג רווח תפעולי של כ-1 מיליון דולר. לדברי ינאי, "בטלרד הושלמה לחלוטין תוכנית ההבראה, אם כי היא עדיין לא נותנת אפקט מלא. היה לנו רבעון שני של רווחיות וגידול במכירות ויש תחזית חיובית לסוף השנה. מבחינת ההכנסות יש לנו תמונה טובה ואני מקווה שנעמוד ביעד שהצבנו - גידול של כ-10% לעומת השנה הקודמת לרמה של 145-150 מיליון דולר". על השורה התחתונה של טלרד אומר ינאי כי "יש לשים לב שהשורה התחתונה הושפעה לרעה בגין הפחתה של מיליון דולר שנעשתה בשל ההחזקה של טלרד במניות אי.סי.טל ".



על מצבת החובות של טלרד אמר ינאי: "טלרד הצליחה להקטין את החובות שלה לבנקים מ-53 מיליון דולר בתחילת השנה לכ-13 מיליון דולר. כיום יש לה עודף מזומנים על חוב, אבל לא צפויה ירידה נוספת במצבת החובות. טלרד צריכה לשמור על רמה מסוימת של מינוף".



בהתייחסו למכתשים אגן ולאפשרות הנפקתה באחת מבורסות חו"ל, אמר ינאי כי "מדובר בנושא שנמצא על השולחן כמו בכל חברה מסדר גודל שכזה. זה לא התעורר בחודש האחרון אבל כרגע, אין משהו חדש ואין החלטה קונקרטית. בסך הכל, כשאנחנו בודקים איך לגייס כסף, נבדקת האפשרות של הנפקה אבל אפשרות זו נבחנת מול התוכנית האסטרטגית של מכתשים אגן ומול צרכיה". על האפשרות שכור תממש חבילת מניות נוספת במכתשים אגן - לאחר שביוני האחרון הניבה מכירת מניות בהיקף של כ-105 מיליון שקל רווח של 17 מיליון שקל - אמר ינאי כי "כאשר ביצענו את המכירה האחרונה התחייבנו שלא למכור מניות נוספות במהלך ששת החודשים הקרובים. כרגע, אין על השולחן מחשבה כזו".



במהלך השנתיים האחרונות יישמה כור תוכנית התייעלות במסגרתה בוצע קיצוץ במצבת כוח האדם ובאפריל האחרון עברה מטה החברה מתל אביב לראש העין. בהקשר זה אמר ינאי כי "הוצאות המטה שלנו היו לפני שנתיים ברמה של 13-14 מיליון דולר לשנה. בשנה שעברה הצלחנו להורידן לכ-9 מיליון דולר, והשנה נגיע לסביבות ה-6 מיליון דולר". לדברי ינאי, "מצבת כוח האדם של מטה כור הוקטנה מכ-30 עובדים לפני שנתיים לכ-15 עובדים. הפעולות שנקטנו חוסכות לנו כיום כ-1.5 מיליון דולר לרבעון".



במהלך הרבעון החולף לא ביצעה כור כל שינוי באופן רישום השקעתה באי.סי.איי טלקום , והשקעה זה עודנה רשומה לפי מחיר של כ-5 דולר למניית אי.סי.איי. לדברי ינאי, "על פי תקן 15 אנחנו מחויבים לבצע בדיקה לגבי תקפות הערכת השווי. על סמך הבדיקה שערכנו, אנחנו מעריכים שהאירועים המצטברים שהיו באי.סי.איי לא משנים את השווי של החברה".



על חברת מלונות שרתון אשר הצליחה לסיים את הרבעון השני של השנה ברווח, אמר ינאי כי "הרבעון השני של החברה היה טוב יותר מבעבר. הרגיעה הזמנית במצב הביטחוני נותנת סימנים מעודדים לתעשייה הזו. אני לא יכול להבטיח שנראה רווחיות דומה ברבעונים הקרובים - חלק מהרווח נבע מהכנסות מימון, אבל המגמה היא חיובית". ינאי הוסיף כי "באילת, חודש אוגוסט היה טוב מזה הרבה זמן. גם חודש ספטמבר נראה בסדר מבחינת ההזמנות שיש לנו, ותפעולית אפשר לצפות לרבעון טוב בשרתון מוריה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully