וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת נטרו ע"י SR תושלם בשבוע הבא; השווי עלה ל-35.3 מ' ד' בנטרול דיווידנד של 100 מ' ד' לבעלי מניותיה

גתית פנקס

28.8.2003 / 13:15

2 בעלי מניות של נטרו תבעו אותה בטענה כי העסקה עם SR מהווה הפרת חובת אמון מאחר שהיו הצעות טובות יותר שהחברה לא בחרה בהן; התביעה נסגרה בפשרה ונטרו תשלם 4.5 מיליון דולר לתובעים



רכישתה של חברת נטרו על ידי SR טלקום הקנדית תושלם ביום חמישי הקרוב, וזאת על אף התביעות שנערמו נגד חברת נטרו בעלת הזיקה הישראלית, בטענה כי אינה פועלת לטובת האינטרסים של בעלי מניותיה.



במארס, כאשר הודיעו החברות על המיזוג, העסקה היתה בהיקף של 21 מיליון דולר בנטרול דיווידנד של 100 מיליון דולר שנטרו תחלק לבעלי מניותיה. כיום, לאחר עלייה במניית SR טלקום, שווי העסקה הוא 35.3 מיליון דולר - עלייה של 70%.



בעלי המניות של נטרו, המתמחה בתקשורת אלחוטית רחבת פס, אישרו אתמול את העסקה ברוב של 73.4%. בתחילת השבוע אישרו אותה גם בעלי המניות של SR, והחליטו על ביצוע איחוד הון כדי להמשיך ולעמוד בכללי השימור של הנאסד"ק. בעלי המניות של נטרו יקבלו 41.5 מיליון מניות של SR שמהוות 43% מהון מניותיה.



טרם חלוקת הדיווידנד היו לנטרו ברבעון השני 142.4 מיליון דולר בקופה, וזאת לאחר ששרפה 15.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2003. לאחר חלוקת הדיווידנד יישארו בקופתה 42.4 מיליון דולר ברוטו, ולפיכך, SR רוכשת למעשה את כל פעילותה של נטרו והמזומנים שבקופתה תמורת 35.3 מיליון דולר בלבד. בשנה שעברה חילקה נטרו לבעלי מניותיה 87.5 מיליון דולר בהצעת רכש לאחר שלחצו עליה למצוא ייעוד לקופתה מעבר להכנסות מימון.



בעבר קיבלה נטרו מספר הצעות לרכישתה, וביניהן מחברת Wyndcrest שהיתה בתחילה תמורת 4.01 דולרים למניה ובהמשך הועלתה ל-4.05 דולרים למניה - גבוה ב-35% ממחיר המניה הנוכחי. ואולם, נטרו דחתה הצעות אלה בטענה כי אינן לטובת החברה.



והנה, Wyndcrest חוזרת לתמונה: באפריל, בסמוך להודעה על המיזוג עם SR, הוגשה תביעה נגד נטרו ומנהליה בבית המשפט העליון בקליפורניה (מחוז סנטה קלרה) ע"י Fuller & Thaler Asset Management, בטענה כי החברה הפרה אמונים וכי לא הצליחה להביא שווי נאות לחברה. בין היתר, הם טענו כי בעבר היו עסקות טובות יותר - כמו הצעת הרכש של Wyndcrest - להן סירבה החברה וכי ההנהלה החליטה ללכת על עסקה פחות טובה עם SR.



במאי הוגשה תביעה נוספת נגד נטרו, שאוחדה עם הראשונה. נטרו ביקשה לדחות את התביעות נגדה, ובמהלך ההתדיינות נדרשו מנהלי Wyndcrest להעיד בנושא. אלה אמרו כי הם עדיין מעוניינים ברכישת נטרו, וכי הם מוכנים לספק הצעה חדשה לרכישתה שתהיה טובה מזו של SR. בנטרו מדגישים כי לא קיבלו הצעה רשמית לרכישת החברה מאז זו של SR.



מכל מקום, בתחילת החודש הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו נטרו תפצה את התובעים ב-4.5 מיליון דולר בתוספת הוצאות משפט שלא יעלו על 590 אלף דולר. כמו כן, נטרו התחייבה שלא למכור לצד שלישי את קווי המוצרים שלה - AirStar או Angel שנרכש מ-AT&T וויירלס בעבר - לאף חברה אחרת ב-9 החודשים הראשונים לאחר המיזוג עם SR.



נטרו נמצאת עדיין בתהליך של קיצוצים וברבעון השני פיטרה 15 אנשים, כך שהיא מעסיקה כיום כ-100 עובדים. שווי השוק הנוכחי של החברה, המנוהלת ע"י הישראלי גדעון בן אפרים, הוא כ-118 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully