וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר וברלב שוב רבים: הכנ"ר מבקש לדחות בקשת רו"ח ברלב לתשלום שכר טרחה נוסף של 750 אלף שקל לצורך המשך חקירת פרשת הבנק למסחר

אמיר הלמר

28.8.2003 / 13:13

ברלב: להמשיך העסקת 5 מבקרים חקירתיים ממשרדי לצורך זירוז הכנת התביעות כנגד נושאי משרה; שחר: ברלב אמר שאם לא ישולם לו שכר טירחה נוסף מלאכת החקירות תימשך שנים



כונס הנכסים הרשמי עו"ד שלמה שחר, המשמש כמפרק הבנק למסחר, מבקש בתגובה חריפה שהגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב לדחות את בקשתו של רו"ח יהודה ברלב, אחד משני המנהלים המיוחדים של הבנק, למנות 5 חוקרים ממשרדו לצורך ביצוע חקירה מהירה לשם הכנת התביעות האזרחיות כנגד נושאי המשרה בבנק - להשבת כספי המעילה.



הבקשה שהגיש אתמול ברלב לביהמ"ש והתגובה של שחר שהוגשה היום, מעידים על מערכת היחסים העכורה בין השניים. ברלב מציין כי עתה, משעבודת המנהלים המיוחדים בכל הקשור לחלוקת הכספים ללקוחות עומדת לפני סיום ותושלם ככל הנראה עד לחודש דצמבר השנה, החלו המנהלים המיוחדים לפעול להסדרת ביצוע החקירות הנוגעות לפעולות שבוצעו שלא כדין בכספי הלקוחות.



ברלב מציין בבקשה כי הוא יידרש לעבודת חקירה נרחבת שתכלול בין השאר ניתוח מסמכי הבנק, חקירה לנושאי משרה כדי לאמת את הנתונים, בחינת פרוטוקולים של חקירות שנוהלו במשטרה ובבתי משפט ועוד.



לדבריו, ניתן לבצע את כל הפעולות הללו בהיקף פעילות הנוהגים בתיקי פירוק רבים, אלא שנוכח היקף הפעולות הנדרשות והעניין הציבורי שיש בהשלמת החקירות, הוא סבור שאין להתייחס לחקירות בתיק הפירוק כאל חקירות רגילות ושיש לגבש תוכנית שתאפשר השלמתן בלוח זמנים מזורז.



כאמור, לפי גישתו של ברלב יש לאפשר לחמישה מבקרים ממשרדו לבצע את עבודת החקירה ועל ביהמ"ש להורות כי שכרם יהיה בהתאם לתקנת החברות (כללים בנוגע למינוי מפרקים ושכרם), או לחילופין בהתאם לשכר שקבע להם בעבר ביהמ"ש - 25 אלף שקל לחודש למבקר חקירתי.



למעשה, מבקש ברלב כי ביהמ"ש יקבע כי יש להעסיק את 5 המבקרים הנוספים במשך חצי שנה נוספת לצורך החקירה הנוספת. במידה והדבר יאושר ע"י ביהמ"ש בשכר הקודם שנקבע להם, הרי מדובר בהוצאה נוספת לקופת הפירוק של 750 אלף שקל. יש לציין כי הסכום הינו בנוסף לסכום החודשי אותו מקבל ברלב כמנהל מיוחד בסך של 11 אלף דולר בחודש בהתאם להחלטת ביהמ"ש בעת מינויו.



בתגובה טוען שחר כי ברלב אינו מבקש מביהמ"ש לקבוע הסדר לביצוע חקירות נוספות אלא למעשה הוא מבקש שביהמ"ש יקבע לו שכר טירחה נוסף על זה שפסק זה לא מכבר.



שחר מזכיר כי ביהמ"ש קבע זה לא מכבר את שכר טירחתו של ברלב בעת מינוי (11 אלף דולר) וכי ברלב הסכים לשכר הטירחה הז. שחר מוסיף וטוען כי השכר שנקבע כלל במפורש גם את ביצוע החקירות הנדרשות במסגרת הליכי הפירוק.



שחר מציין כי אכן אושרו ביולי שנה שעברה העסקתם של צוותים נוספים ממשרדו של ברלב לצורך בדיקת חשבונות לקוחות הבנק, כדי שניתן יהיה לפעול במהירות להשבת הכספים ע"פ ערבות בנק ישראל.



שחר מציין כי רק לאור חשיבות סוגייה זו הוחלט על העסקת הצוותים הנוספים בשכר שנקבע ע"י ביהמ"ש (25 אלף שקל למבקר חקירתי).



שחר מציין בבקשה כי במאי העביר לו ברלב מכתב בו דרש למעשה כספים נוספים עבור הפעילות החקירתית שתנוהל לצורך הגשת התביעות, ואילו שחר הודיע לו כי שכר הטירחה שפסק למנהל המיוחד כולל גם את ביצוע החקירות.



שחר ציין כי בעקבות אותה חלופת מכתבים, בפגישה שנערכה בינו לבין ברלב בעניין "הביע ברלב את מורת רוחו וציין כי ככל ששכר הטירחה המשולם לו בהווה ייוותר על כנו צפויה מלאכת החקירה להימשך פרק זמן לא מבוטל של מספר שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully