וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: כור מהווה הזדמנות קנייה במחירה הנוכחי - כמנוף על השקעה ישירה במכתשים אגן

שירלי יום-טוב

28.8.2003 / 14:00

"השפעתה החיובית של מכתשים אגן עוברת לכל אורך הדו"ח של כור"; חוזר על המלצת "תשואת יתר" ומציין כי הקטנת החוב של כור לבנקים ובראשם בנק הפועלים, היא צעד חיובי לחברה



בבית ההשקעות לידר ושות' מציינים היום כי הדו"חות של כור מאמש תומכים בהמלצת "תשואת יתר", אותה העניקו למניה ביום ראשון האחרון, וכי כור מהווה הזדמנות קנייה במכירה הנוכחי. האנליסט יובל בן זאב מציין כי השפעתה החיובית של מכתשים אגן עוברת לאורך כל אורך הדו"ח וכי להערכתו מניית כור מהווה הזדמנות השקעה כמנוף על ההשקעה הישירה במכתשים אגן.



"מכתשים אגן ממשיכה לצמוח בכל הפרמטרים, תוך הטמעה מוצלחת של שינוי אסטרטגי, הכולל שינוי בסל המוצרים ושיפור מבנה הפילוח הגיאוגרפי של המכירות", מציין בן זאב. יצוין כי כור מכרה במהלך הרבעון כ-2.5% מהחזקותיה במכתשים אגן, וירדה להחזקה של מתחת ל-50%.



מי שמאזנת את השפעתה החיובית של מכתשים אגן על דו"חות כור היא חברת ציוד התקשורת אי.סי.איי. דו"חות הרבעון השני של ECI המשיכו להצביע על צמצום שורת ההכנסות והפסד נקי של 35 מיליון דולר. בלידר מציינים כי מעקב אחר חברות התקשורת בעולם מלמד כי מרבית החברות ממשיכות לצמצם את השקעותיהן במטרה לשפר את תזרים המזומנים ולהקטין את החוב. המשמעות היא לחץ הולך וגובר על יצרניות ציוד התקשורת כמו ECI, בפרט בחטיבת התקשורת האופטית לייטסקייפ.



בן זאב מציין כי שוויה של אי.סי.איי במאזנה של כור ממשיך להיות גבוה משמעותית משווי השוק שלה. ECI רשומה בספרי כור לפי מחיר מניה של כ-5 דולרים. זאת בהתאם להערכת שווי שקיבלה כור בנובמבר האחרון, ולפיה נאמד שוויה של אי.סי.איי ב-490-560 מיליון דולר, כ-4.6-5.2 דולרים למניה. מחיר מניית ECI בנאסד"ק לעומת זאת, עומד על כ-3 דולרים ושווי השוק של החברה מסתכם בכ-330 מיליון דולר בלבד.



ביחס לחברת אלישרא, המוחזקת על ידי כור, מציין בן זאב כי כור טרם פירסמה את צבר ההזמנות של אלישרא ? נתון מרכזי ביותר בהערכת מצב החברה. "אלישרא ממשיכה לדשדש בהשוואה לבחרות כמו אלביט מערכות ותדיראן קשר. הכנסות החברה לא מצליחות להתרומם והחברה נשארת בקצב מכירות של כ-300 מיליון דולר לשנה בלבד".



חלק מהחולשה בתוצאות אלישרא מיוחסת לתוצאות חברת בי.וי.אר מערכות , שדו"חותיה לרבעון השני שפורסמו הבוקר,כוללים אזהרת "עסק חי". שורת ההכנסות של אלישרא הושפעה מהירידה בהכנסות בי.וי.אר ל-4.9 מיליון דולר בהשוואה ל-9.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, גם שורת הרווח הנקי של אלישרא הושפעה מההפסד הנקי בגובה 1.9 מיליון דולר ברבעון השני. בן זאב מציין כי אלישרא ביצעה ברבעון הראשון הפחתה המוערכת ב-10 מיליון דולר בגין הערכה מחדש של העלות לגמר הפיתוח במספר פרויקטים. "לאחר הפרשות אלו ברבעון הקודם ניתן היה לצפות לשיפור ברווחיות השוטפת, שכאמור טרם הגיעה".



כור המשיכה להקטין ברבעון השני את יתרת החוב שלה, המסתכמת בכ-390 מיליון דולר. להערכת לידר, הקטנת החוב היא צעד משמעותי וחיובי לחברה ולבנקים המלווים. הפועלים הוא המלווה העיקרי לבנק והקטנת החוב התאפשרה בזכות פירעון מוקדם של חוב מנורטל ישראל וכתוצאה ממכירת מניות של מכתשים אגן בהיקף של כ-100 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully