וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: שיעור המע"מ ב-2004 יישאר על רמה של 18%

28.8.2003 / 15:55

בכיר באוצר: "השארת שיעור המע"מ על 18% - בניגוד להתבטאויות של נתניהו על הכוונה להפחית את נטל המס - פוגעת באמינות הממשלה"

משרד האוצר יקיים בשבוע הבא דיון בנושא מס ערך מוסף בשנת 2004, והנטייה הנוכחית של רוב הבכירים היא להותיר את שיעור המע"מ ללא שינוי ברמה של 18% - בניגוד להתחייבויות שניתנו בעבר. בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת השתתף שר האוצר בנימין נתניהו. ביציאה מוועדת הכספים נשאל נתניהו על הסוגייה וענה שאין בכוונתו לשנות את שיעורי המע"מ. המשמעות היא ששיעור המע"מ יישאר על 18%.

בחודש יוני 2000 הוחלט להעלות את שיעור המע"מ מ-17% ל-18% וזאת למשך שנה וחצי, כשלאחר תקופה זו היה אמור שיעור המע"מ לחזור לרמה של 17%. לאחרונה התבטא השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, שבכוונתו ליזום החלטה לפיה שיעור המע"מ לא יוחזר ל-17%. בתגובה אמרו אז בכירים באוצר כי החלטה כזו לא התקבלה על ידי נתניהו, שאף חזר ואמר בהזדמנויות שונות שאין בכוונתו להעלות את נטל המס ואף להוריד אותו.

בתחילת חודש אוגוסט אמר מנהל אגף המכס והמע"מ כי שר האוצר תומך בהפחתת שיעור המע"מ ל-17%. רוב אמר אז שעל הממשלה להפחית את נטל המס על הציבור וזאת כדי לעודד צמיחה. אם תחזור בה הממשלה מהכוונה להפחית שיעור המע"מ, עלול הדבר לפגוע באמינותה בקרב הציבור. באוצר אין היום תמימות דעים לגבי ההחלטה, וישנם המתנגדים לה. "השארת שיעור המע"מ על 18% בניגוד להתבטאויות של נתניהו על הכוונה להפחית את נטל המס פוגעת באמינות הממשלה", אמר אחד הבכירים.

מקורות באוצר הוסיפו כי להותרת שיעור המע"מ על רמה של 18%, כמו גם להתבטאויות אחרות של השר שטרית על העלאת שיעורי המס על רווחי הון ל-25%, עלולה להיות השפעה קשה על אמון המשקיעים והציבור בכלכלה הישראלית. "ההתבטאויות האחרונות על מס עזבונות והעלאת מס רווחי ההון ל-25% חייבו את נתניהו להרגיע הן את הציבור הישראלי והן את המשקיעים בחו"ל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully