וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי למרות נתוני צמיחה גבוהים מהצפוי

עידו אלון

28.8.2003 / 23:05

כור עולה ב-2% בעקבות צמיחה ברווחיה הנקיים. אקוויטי 1 יורדת קלות


לאחר יום מסחר שקט ונטול הודעות חשובות אתמול, שבו היום לרכז עניין הנתונים מהזירה המקרו כלכלית. טרם צלצול הפעמון הפותח את המסחר בוול סטריט התפרסמו נתוני התמ"ג המתוקנים לרבעון השני, ולצדם מספרן השבועי של התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב. נתוני התמ"ג, שהיו טובים מהצפוי, הצליחו לגרור את השווקים לעליות קלות בפתיחה. כעת הנאסד"ק עולה ב-0.3%, והדאו ללא שינוי.

נתוני התמ"ג הצביעו על כך שהמשק האמריקאי צומח בקצב שנתי של 3.1% - גבוה מהצפי לשיעור של 2.9%, וטוב בהרבה מהנתון הראשוני שפורסם בחודש שעבר על ידי ממשלת ארה"ב, והצביע על קצב צמיחה של 2.4%. מספרן של תביעות האבטלה החדשות עלה מעט ביחס לשבוע הקודם, אך מדובר בשבוע שישי ברציפות בו עומד המספר מתחת לרמה של 400 אלף - אבן בוחן למצב שוק העבודה בארה"ב.

בין החברות הישראליות הנסחרות, פירסמה היום כור את דו"חותיה לרבעון השני. אלו הצביעו על רבעון שלישי ברציפות של רווח נקי, שהסתכם ב-4.3 מיליון דולר. ברבעון הקודם היה הרווח 2.6 מיליון דולר, וברבעון המקביל דיווחה החברה על הפסד של 16.6 מיליון דולר. ההכנסות הרבעוניות של כור צמחו מכ-420 מיליון דולר ברבעון המקביל לכ-429.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, וזאת כתוצאה מגידול משמעותי במכירותיה של החברה הבת מכתשים אגן, כמו גם בשל עלייה בהכנסות טלרד. בית ההשקעות לידר ושות' חזר היום על המלצת "תשואת יתר" לכור בעקבות הדו"חות. האנליסט יובל בן זאב ציין כי כור מהווה הזדמנות קנייה כמנוף על השקעה ישירה במכתשים אגן. המניה עולה ב-2% למחיר של 3.4 דולרים.

מניית בי.וי.אר מערכות נותרת בשעה זו ללא שינוי למרות שהחברה, המוחזקת בעקיפין על ידי כור באמצעות אלישרא, דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני כשדו"חותיה מעוטרים באזהרת "עסק חי". החברה, הפועלת בתחום מערכות אימון והדמיה צבאיות, רשמה ירידה של 48% בהכנסותיה ביחס לרבעון המקביל לכ-4.9 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 716 אלף דולר או 7 סנט למניה. הגירעון בהונה העצמי של החברה גדל בתום הרבעון השני של השנה עד לכ-5.6 מיליון דולר והגירעון בהון החוזר הגיע לכ-6.9 מיליון דולר. יתרות המזומנים של בי.וי.אר מערכות הסתכמו בסיום הרבעון השני בכ-4.1 מיליון דולר, בעוד שיתרת ההלוואות לזמן קצר מבנקים הגיעה לכ-13 מיליון דולר.

מניית הלתקר מזנקת ב-23% למחיר של 1.4 דולרים במחזור גבוה של כ-140 אלף מניות, בהמשך לזינוק של 52% אמש, במחזור גבוה. דו"חות החברה לרבעון השני אינם תומכים בזינוק במניה. החברה דיווחה על הכנסות של 3.7 מיליון דולר, ירידה של כ-7.5% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי היה סמלי בגובה 51 אלף דולר לעומת 92 אלף דולר ברבעון המקביל.

חברת הנדל"ן המניב אקוויטי 1, הנשלטת על ידי גזית גלוב שבבעלות חיים כצמן, תשלם בספטמבר הקרוב דיווידנד בגובה 28 סנט למניה, הגבוה בסנט בודד מהדיווידנד הקודם ששילמה. היקף החלוקה הכולל יהיה 17 מיליון דולר וגזית גלוב, המחזיקה בכ-44% ממניותיה של אקוויטי, תקבל 7.4 מיליון דולר כתוצאה מחלוקת הדיווידנד. כצמן, המחזיק באופן אישי בכ-1.8% ממניות החברה, יהיה זכאי באופן תיאורטי לדיווידנד של כ-300 אלף דולר. המניה יורדת ב-0.5% למחיר של 16.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully