וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דו"חות הפועלים: לידר מוריד את תחזיות הרווח לבנק לאומי ב-15.1% ל-280 מיליון שקל

ניצן כהן

28.8.2003 / 15:22

התחזית הקודמת של לידר היתה לרווח של 330 מיליון שקל; "בנק הפועלים צפוי להכריז על דיווידנד של 400 מיליון שקל בחודשים הקרובים"



בעקבות דו"חות בנק הפועלים המאכזבים, מפחיתים כלכלני לידר ושות' את תחזיות הרווח לבנק לאומי שיפרסם ביום ראשון הקרוב את התוצאות הכספיות שלו לרבעון השני של השנה. להערכת האנליסט יובל בן זאב, ידווח לאומי על רווחים של 280 מיליון שקל לעומת התחזית הקודמת, שצפתה רווחים של 330 מיליון שקל. בן זאב מעריך שההפרשות לחובות מסופקים בלאומי יהיו גבוהות מהתחזית הקודמת, וכן שהכנסות המימון יהיו נמוכות מהתחזיות המוקדמות.



יש לצין כי כלכלני אילנות בטוחה העריכו בשבוע שעבר כי בנק לאומי ידווח על רווחים 227 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.



למרות שהדו"חות של הפועלים הציגו רווחים הנמוכים ב-9.6% לעומת התחזיות המוקדמות של לידר ושות', הותירו כלכלני בית ההשקעות את המלצתם למניות החברה על תשואת יתר עם מחיר יעד של 10.5 שקלים לטווח של שנה. מחיר היעד גבוה ב-18.4% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר בבורסה. האנליסט יובל בן זאב מציין כי מניית בנק הפועלים מהווה את החזקת הליבה בסקטור הבנקאות הישראלי.



בן זאב מוסיף כי בנק הפועלים ייאלץ לבצע התאמה של הלוואות שהעניק לקבוצת לווים שיש ביניהם קשרים עסקיים, וכי זו תחייב את הבנק להפריש סכומים נוספים לחובות מסופקים כדי לעמוד בהוראות החדשות של הפיקוח על הבנקים. "במצב הנוכחי קיימת בבנק הפועלים חריגה מהתקנות אשר תדרוש ממנו להקטין אשראי שניתן לקבוצות לווים, או שיהיה עליו לבצע הפרשות לחובות מסופקים בהתאם לתקנות. אנו סבורים שלבנק יש די זמן בכדי להתמודד כראוי עם הדרישות החדשות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully