וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאי טלקום: ירידה של 38% בהכנסות הרבעון השני לכ-20.8 מיליון שקל בעקבות הקטנת ההזמנות מפלאפון

ערן גבאי

28.8.2003 / 16:23

הכנסותיה של חברת התקשורת מקבוצת פולאר ירדו בכ-54% בהשוואה לרבעון המקביל; מנהלת מגעים עם סלקום ופרטנר להשקת מכשירי Telit בארץ



חברת דאי טלקום מקבוצת פולאר השקעות מדווחת, במסגרת דו"חות פולאר השקעות, על ירידה של כ-38% בהכנסות ברבעון השני של השנה לכ-20.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-33.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בהשוואה לרבעון המקביל מדובר בירידה של כ-54% בהכנסות. בהשוואה בין המחציות הראשונות של 2003 ל-2002 מדובר בירידה של כ-25% בהכנסות.



לטענת החברה, השחיקה בהכנסות נבעה מירידה בקצב ההזמנות מצד הלקוח העיקרי של החברה - חברת פלאפון.



דאי טלקום פועלת בשוק הישראלי למעלה משנתיים, ויש לה זיכיון לשיווק טלפונים סלולריים מתוצרת יונדאי. ההערכה היא שנתח השוק שלה מכלל מכשירי פלאפון נאמד בכ-20%.



דאי טלקום מחזיקה בחברת TELIT, שהשלימה ביולי השנה עסקה לאספקת כ-250 אלף מכשירי סלולר לחברת TIM איטליה של טלקום איטליה בהיקף שנאמד בכ-20 מיליון יורו. ל-TIM, מפעילת הסלולר הגדולה באיטליה, כ-60 מיליון מנויים בעולם.



בחברה טענו כי עד סוף שנת 2003 צפויה TELIT לספק ל-TIM עוד כ-250 אלף מכשירים נוספים, כך שהיקף העסקה הכולל עשוי להסתכם בכ-40 מיליון יורו. עם זאת, טלקום איטליה רכשה כבר ב-2002 מעט פחות מ-500 אלף מכשירים של TELIT, מתוך היקף מכירות כולל של כ-800 אלף מכשירים - כך שהיקף המכירות ללקוח מספר אחת של TELIT יגדל השנה רק במעט.



דאי טלקום ישראל מוחזקת 80% בידי פולאר השקעות ו-20% בידי קרן אדמונד דה-רוטשילד. TELIT פועלת מטרייסטה בצפון איטליה, והיא מעסיקה כ-300 עובדים בתחומי הפיתוח, השירות והעיצוב. TELIT צפויה לסיים את שנת 2003 עם מחזור מכירות של 100 מיליון יורו, בהשוואה לכ-60 מיליון יורו ב-2002, וספק אם תעבור לרווחיות ב-2004.



בשלהי 2002 הקצתה דאי טלקום 20% ממניותיה לקרן ההשקעות של אדמונד דה רוטשילד בישראל בתמורה ל-15 מיליון יורו. העסקה תתבצע לפי שווי של 75 מיליון יורו לדאי טלקום, שהיה גבוה בכ-150% משוויה הבורסאי של פולאר השקעות.



דאי טלקום הקימה חברה בת איטלקית, ששכרה את מערך הפעילות של חברת Telit האיטלקית לתקופה של 5 שנים, תמורת שני שלישים מהתמורה הכוללת בהשקעה - 10 מיליון יורו. פולאר קיבלה אופציה לרכוש את הפעילות של Telit תמורת סכום של כמה מאות אלפי דולים.



בתקופת הדו"ח העמידה דאי ל-Telit (שתוצאותיה לא נכללות בדו"חות דאי) סך של כ-10 מיליון יורו למימון פעילותה של Telit.



התוצאות של דאי לא שונות בהרבה מאלה של מתחרותיה יבואניות המכשירים האחרות - סאני וקומיוטק - שפירסמו השבוע את תוצאותיהן, ששיקפו פגיעה משמעותית בשורת ההכנסות ושחיקה במרווחי הרווח.



עם זאת, ככל הנראה דאי טלקום עשויה להשיק השנה מכישיר Telit בדגם G-40 ברשתות ה-GSM בישראל, לאחר שהיא מקיימת שיחות בעניין עם סלקום ופרטנר. אם השיחות יניבו הסכמים תוכל דאי להקטין את התלות שלה בפלאפון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully