וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאש נטוורקס עומדת לרכוש את אדג'נגו; חלק מעובדי אדג'נגו יפוטרו

צורי דאר

28.8.2003 / 16:33

במסגרת המיזוג יזרימו בעלי המניות של שתי החברות כ-3 מיליון דולר; כ-10 מתוך 19 עובדי אדג'נגו יצטרפו לפלאש והשאר יפוטרו



מאת צורי דאר ועודד חרמוני



חברת הסטארט אפ הישראלית פלאש נטוורקס (Flash Networks), העוסקת בפיתוח פתרונות להאצת תקשורת אינטרנט על גבי רשתות סלולריות, עומדת להשלים בשבועות הקרובים את רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית אדג'נגו נטוורקס (Adjungo Networks) בעסקת חילופי מניות.



על פי מקורות המקורבים לחברות, עם השלמת המיזוג בין החברות כעשרה מתוך 19 עובדי אדג'נגו יצטרפו לפלאש, והשאר יפוטרו. במסגרת המיזוג יעבירו בעלי המניות של שתי החברות כ-3 מיליון דולר לחברה הממוזגת לאחר שבקופתה של פלאש נותרו כ-4.5 מיליון דולר מסבב גיוס ההון האחרון שערכה בתחילת השנה, בהיקף של 6 מיליון דולר.



פלאש נטוורקס פועלת בתחום מערכות המאפשרות אספקת שירותי מידע להאצת תקשורת אינטרנט על גבי רשתות נתונים סלולריות. אדג'נגו, שהוקמה על ידי היזם הסדרתי גידי ברק (שהקים בעבר את חברת בטרפליי שנמכרה ל-TI ואת IXI), מפתחת פתרונות לקישור בין סלולר ל-WLAN. השרת שמפתחת החברה מבצע את תהליך האימות והחיוב של הלקוח המשתמש ב"נקודות חמות" (Hot Spots) של WLAN ובלוטות' במלונות, במסעדות בושדות תעופה, דרך חשבון הסלולר שלו.



מקורות המקורבים לחברות מסרו כי את הרעיון למיזוג יזמו לקוחות של החברות, שביקשו להרחיב את הפתרון המוצע על ידי פלאש. המיזוג בין החברות יאפשר לפלאש, הפעילה בעיקר ברשתות GPRS, להרחיב את קו מוצריה גם ל-WLAN.



אדג'נגו ופלאש סירבו להתייחס לידיעה.



אדג'נגו אינה החברה הראשונה עמה מנהלת פלאש מגעים למיזוג. בשנה שעברה התנהלו מגעים למיזוג בין פלאש למתחרתה הישראלית, ספידווייז, כדי לאחד כוחות כנגד שחקנית חזקה נוספת בתחום זה - בייטמובייל (Bytemobile) האמריקאית. השיחות לא הבשילו לכדי הסכם מיזוג בגלל ויכוחים בין בעלי המניות, ובסופו של דבר נרכשה ספידווייז על ידי חברת אורסוס של אריה פיינגולד בעסקת מניות, ועשרה מעובדיה נקלטו בחברה הרוכשת.



פלאש נטוורקס, שהוקמה ב-1996, השלימה בינואר גיוס הון רביעי שלה בהיקף של 6 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון גיזה ואתגר, קרן T-Mobile של דויטשה טלקום וקרן בל מוביליטי אינווסטמנטס (BMI) הקנדית. פלאש נטוורקס מעסיקה כיום כ-60 עובדים במשרדיה בהרצליה, בניו ג'רסי ובאמסטרדם, הולנד. בשנה האחרונה הפנתה החברה את מרבית הפעילות שלה לפעילות שלה בהולנד.



אדג'נגו מרעננה הוקמה כקומג'ין בשנת 2000 על ידי גידי ברק, ממייסדי DSPC ובאטרפליי, המשמש כיו"ר החברה, אייל כץ המשמש כמנכ"לה, ואילן זורמן. אדג'נגו גייסה במאי 2001 4 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון הישראליות אוורגרין ושלום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully