וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI העניקה למנהלים ועובדים אופציות המגלמות הטבה של למעלה מ-10 מיליון דולר - חלקן במחיר מימוש אפס

שירלי יום-טוב

28.8.2003 / 18:20

בשנתיים שחלפו לא מימשו העובדים אופציות שהיו כולן מחוץ לכסף; לחברה סכסוך משפטי עם קבלן משנה שהגיש נגד החברה כתב תביעה בסכום של 25.1 מיליון דולר



בשנים 2001 ו-2002 לא מימשו עובדי אי.סי.איי ולו אופציה אחת מתוך חבילות האופציות שהוענקו להם בשנים קודמות, על רקע העובדה שכולן היו מחוץ לכסף. מהדו"חות המורחבים של אי.סי.איי לרבעון השני עולה כי במאמץ לתגמל את עובדי החברה, שמספרם הולך ופוחת לאורך הרבעונים, העניקה אי.סי.איי במהלך החודשים האחרונים אופציות לעובדיה במחירי מימוש אטרקטיוויים. חלק מהאופציות ניתנו במחירי מימוש הנמוכים ממחיר המניה כעת, וחלקן אף במחיר מימוש אפס. בסך הכל מסתכמת ההטבה הגלומה באופציות אלו בסכום של למעלה מ-10 מיליון דולר.



אי.סי.איי לא פירטה מהי כמות האופציות שניתנה למנהליה הבכירים של החברה, אך ההערכה היא שהם זכו בסבבים האחרונים לכמות נדיבה. בפברואר האחרון הוענקו לעובדים ולמנהלים כ-880 אלף אופציות במחיר מימוש של 1.75 דולרים. מחיר המימוש תאם את מחיר מניית אי.סי.איי באותה עת, אך כיום הוא נמוך ממחירה בשוק העומד על כ-3 דולרים.



עוד הוענקו בפברואר 300 אלף אופציות לחברה אשר אי.סי.איי לא חושפת את שמה, אך היא נמצאת בשליטת אחד הדירקטורים בחברה. אופציות אלה ניתנו במחיר מימוש של 2.21 דולרים למניה, הגבוה ממחיר המניה בשוק באותה עת, אך נמוך כאמור ממחירה כעת. כמחצית האופציות שניתנו בחבילה זו הן בנות מימוש באופן מיידי, ואילו המחצית השנייה תהיה בת מימוש כשנה לאחר תאריך ההענקה.



אי.סי.איי העניקה, גם כן בפברואר, 130 אלף אופציות לשני דירקטורים בחברה, במחיר מימוש של 1.99 דולרים למניה. 30 אלף אופציות מתוך חבילה זו יהיו בנות מימוש באוגוסט הבא, וכל שליש מהחבילה הנותרת יהיה בר מימוש בחודש ינואר של 3 השנים הבאות.



באפריל האחרון נוספו תוכניות אופציות חדשות, אחת מהן נושאת עמה הטבה משמעותית לעובדים ובכללן לבכירים שבהם. ECI העניקה חבילה של 3.1 מיליון אופציות במחיר מימוש אפס. כ-2.1 מיליון מתוכן יהיו בנות מימוש כבר באפריל הבא. בנוסף, הוענקו כ-747 אלף אופציות במחיר מימוש של 1.78 דולרים למניה, שוב במחיר התואם למחיר המניה בשוק באותה עת. כ-94 אלף אופציות מתוכן יהיו בנות מימוש כבר באוקטובר הקרוב.



בנוסף לכך, העניקה החברה זכות לחלק מעובדיה, ייתכן שרק הבכירים שבהם, להמיר אופציות שבידם למניות של חברות בנות של אי.סי.איי, או למניות החברה.



תוכניות אלו מהחודשים האחרונים מצטרפות לחבילות אופציות שניתנו במהלך 2002, חלקן בתוך הכסף. במהלך השנה שעברה העניקה החברה 710 אלף אופציות למנהלים בכירים ודירקטורים, במחירי מימוש שבין 1.31-7 דולרים, שיפוגו ב-2012. בנוסף, נרכשו על ידי המנהלים והעובדים כ-51.9 אלף מניות, כחלק מתוכנית מסודרת שהפעילה החברה.



הדו"חות המורחבים של ECI ושל כור , המחזיקה כ-30% מהחברה, כוללים גם דיווח בנוגע לסכסוך משפטי בין ECI לקבלן משנה שלה. המחלוקת התגלעה ביחס לתנאים שונים הכלולים בהסכם בין הצדדים, והיא הועברה להכרעת בורר. ECI מציינת כי במסגרת הליך הבוררות, הגיש קבלן המשנה כתב תביעה נגד החברה בסכום של 25.1 מיליון דולר. ECI דחתה את תביעותיו, והגישה ביולי האחרון כתב הגנה בו תבעה כנגד 42.4 מיליון דולר. החברה מציינת כי, לדעתה, להחלטות הבורר לא תהיה השפעה מהותית על התוצאות הכספיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully