וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארתלינק תובעת 5 מיליון דולר משולחי דואר "זבל" אשר השתמשו בשירותיה

רונן סרברניק

28.8.2003 / 18:39

ארתלינק הגישה כ-100 כתבי אישום כנגד שולחי דואר זבל; קבוצת רדיקטי מעריכה כי עלות דואר ה"זבל" לכלל מגזר האינטרנט תסתכם ב-20.5 מיליארד דולר ב-2003



חברת ארתלינק (EarthLink), ספקית שירותי האינטרנט, הודיעה היום כי קבוצה של שולחי דואר "זבל" (spam) גרמה לחברה הוצאות בסך של 5 מיליון דולר בנזקים.



ארתלינק הגישה בתגובה כ-100 כתבי אישום כנגד משלחי דואר זבל, אשר השתמשו ברשתות החברה על מנת למכור חיקויי ויאגרה, שירותי היכרויות למבוגרים ושרותי הפצת דואר "זבל". החברה מסרה כי המשלחים פתחו חשבונות ברשת של ארתלינק תוך שימוש במספרי כרטיסי אשראי גנובים ובחשבונות בנק פיקטיוויים, וגרמו לחברה נזקים בסך של 5 מיליון דולר.



דוברת ארתלינק, קרלה שו, אמרה כי סכום הנזק עדיין עשוי להשתנות בעתיד במידה שהחברה תגלה נתונים חדשים, אך העלות הכללית של דואר "זבל" עבור ארתלינק אינה ידועה: "קשה מאוד להעריך", אמרה דוברת החברה.



לפי שו, עלות דואר ה"זבל" כוללת אחזקת צוות איתור ומעקב שמזהה את שליחת הדואר. העלויות כוללות, כמו כן, את עלויות פיתוח פילטרים כנגד דואר "זבל", והעלויות המשפטיות של כתבי התביעה. עלות נוספת היא במוניטין ספקית השרותים, אשר נפגע כתוצאה מכמות גדולה של דואר "זבל".



מוקדם יותר השנה זכתה ארתלינק בפיצויים בסך 16.4 מיליון דולר מאדם אשר כונה "Buffalo Spammer". מספר אנליסטים מקבוצת רדיקטי מעריכים כי עלות דואר ה"זבל" לכלל מגזר האיאנטרנט תסתכם ב-20.5 מיליארד דולר ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully