וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר מנהל מגעים עם הוועדה האמריקאית לנושא הערבויות במטרה להגדיל את יעד הגירעון לשנת 2004

אמיר טייג

28.8.2003 / 19:37

כך נודע ל-TheMarker; ישראל התחייבה לעמוד ביעד גירעון של 3% בשנת 2004; תפקידה של ועדת המעקב האמריקאית - לוודא שממשלת ישראל תעמוד בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הערבויות



מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, פנה בימים האחרונים לוועדת המעקב האמריקאית בבקשה לשנות את יעד הגירעון של 3% בשנת 2004 ולהציבו ברמה גבוהה יותר, כך נודע ל-TheMarker. ועדת המעקב הוקמה כחלק מהסכם הערבויות של האמריקאים, ותפקידה לפקח על ההתפתחויות הכלכליות בישראל ולבחון אם הממשלה עומדת בהתחייבויות שעוגנו בהסכם הערבויות.



במסגרת הסכם הערבויות, לא התחייבה ישראל לשיעור גירעון בשנת 2003, אלא להיקף הוצאות הממשלה בלבד. לגבי שנת 2004 התחייבה ישראל לעמוד ביעד של 2%, ולפיכך שינויו עשוי לעורר התנגדות בקרב האמריקאים, שעשויים אף לעכב את הנפקת האג"ח מגובי הערבויות הראשונה שמתוכננת לאוקטובר הקרוב. עם זאת, בהסכם הערבויות ניתנה לוועדת המעקב גמישות החלטה, ולפיכך ייתכן כי הערבויות יתקבלו בכל מקרה אם הוועדה תאשר שינוי יעד הגירעון.



מראני הסביר לוועדה כי נוכח מצבה הכלכלי של ישראל, הממשלה תתקשה להעביר בכנסת את תקציב 2004 שיתבסס על יעד גירעון של 3%. ההערכות הן כי האוצר צפוי להציב את יעד הגירעון במסגרת תקציב 2004 על רמה של 4%, כלומר 1% מעל היעד המקורי. ה-1% הנוסף יאפשר לממשלה להקטין את הקיצוץ התקציבי הנדרש בכ-5 מיליארד שקל. ההערכות הן כי היקפו של הקיצוץ הסופי בשנת 2004 יגיע לכ-8 עד 10 מיליארד שקל.



לפני מספר ימים מסר המקור הבכיר באוצר כי לצד העלאת יעד הגירעון, מתכוונים באוצר להפנות בהתאם משאבים רבים יותר לתשתיות. על פי המקור הבכיר, חברות הדירוג צפויות לראות מגמה זו בחיוב, ולפיכך להימנע מהפחתת הדירוג של ישראל בעקבות שינוי יעד הגירעון.



הבכיר באוצר מציין כי מרבית הקיצוץ הצפוי בתקציב 2004 יגיע מתקציב הביטחון. לטענתו, האוצר ידרוש ממשרד הביטחון קיצוץ של 6 מיליארד שקל בשנת 2004. יתר הקיצוץ יגיע מתקציב המשרדים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully