וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יהושע רוזנצוויג צפוי להתמנות ליו"ר הבנק הבינלאומי

שלומי שפר

28.8.2003 / 19:59

ככל הידוע רוזנצוויג הוא המועמד היחיד לתפקיד; רוזנצוויג הוא שותף בכיר במשרד עוה"ד י. גורניצקי ושות', המייצג כיום את קבוצת בינו-ליברמן וייתכן כי ייצג בעתיד גם את הבינלאומי



עו"ד יהושע רוזנצוויג צפוי להתמנות ליו"ר הבנק הבינלאומי . ככל הידוע רוזנצוויג הוא המועמד היחיד לתפקיד. מועמדותו טעונה עדיין אישור של המפקח על הבנקים.



רוזנצוויג (51) הוא שותף בכיר במשרד עוה"ד י. גורניצקי ושות', ומתמחה בתחום המיסוי וכן בעסקות בינלאומיות. רוזנצוויג הוא יליד טורונטו, קנדה. הקשר שלו עם בעלי השליטה החדשים של הבנק הבינלאומי, קבוצת בינו-ליברמן, נוצר כאשר רוזנצוויג ייצג את קבוצת ליברמן כאשר רכשה מניות בחברת בפז. בינו מחזיק ב-51% ממניות פז וליברמן ב-20%.



רוזנצוויג מיזג לפני כ-5 שנים את משרד עורכי הדין שלו עם משרדו של גורניצקי. לקוחותיו העיקריים של משרד גורניצקי היו קבוצת פז, מיראבליס, פירסטובוסטון וגופים פיננסיים נוספים והוא מנה כ-15 עובדים. משרד גורניצקי מייצג כיום את קבוצת בינו-ליברמן, וייתכן כי ייצג בעתיד גם את הבנק הבינלאומי.



עו"ד פנחס רובין, השותף הבכיר במשרד, היה זה שייצג את קבוצת בינו ליברמן ברכישת השליטה בבינלאומי מקבוצת ספרא. רובין גם ייצג את בינו-ליברמן כאשר דיסקונט עירער על המכירה, וטען כי יש לו זכות סירוב ראשונה על מניות הבינלאומי. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את טענותיו של בנק דיסקונט.



היום דיווחה חברת פיבי, שבשליטת משפחת ספרא, בעלת השליטה בבנק הבינלאומי, כי קבוצת בינו-ליברמן קיבלה היתר מהפיקוח על הבנקים לרכישת חלקה בבנק. עוד הודיעה החברה כי כעת יש לשתי הקבוצות 21 ימים כדי לסגור את העסקה. בינו-ליברמן רכשה את השליטה בבינלאומי לפי שווי של כ-50% מההון העצמי של הבנק בסכום של כ-90 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully