וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור: רווח רבעוני של 4.3 מיליון דולר; ההכנסות צמחו לכ-429.6 מיליון דולר

אלי דניאל

28.8.2003 / 7:37

הרעה בתוצאות אלישרא - ההכנסות קטנו ב-22% לכ-75.5 מיליון דולר והרווח ירד ל-1.4 מיליון דולר; גידול במכירות טלרד לכ-40.7 מיליון דולר; מלונות שרתון חזרה לרווחיות



קונצרן כור מדווח הבוקר על שורה תחתונה חיובית, זה הרבעון השלישי ברציפות, כאשר הפעם מדובר ברווח רבעוני של 4.3 מיליון דולר, שיפור ניכר בהשוואה להפסד רבעוני של 16.6 מיליון דולר אותו הציג הקונצרן ברבעון המקביל, וטוב יותר מרווח של כ-2.6 מיליון דולר ברבעון הפותח של שנה זו.



ההכנסות הרבעוניות של כור צמחו מכ-420 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2002 לכ-429.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, וזאת כתוצאה מגידול משמעותי במכירותיה של החברה הבת מכתשים אגן , כמו גם בשל עלייה בהכנסות טלרד. זו האחרונה הציגה ברבעון החולף מכירות של כ-40.7 מיליון דולר, טוב יותר מהרבעון המקביל בו נרשמו הכנסות של כ-35.9 מיליון דולר. מבחינה תפעולית דיווחה טלרד על רווח של כמיליון דולר ועל רווח נקי שולי.



הרעה נרשמה בתוצאותיה של קבוצת אלישרא, כאשר אלו קטנו בכ-22% לרמה של כ-75.5 מיליון דולר, ירידה של כ-22% לעומת הרבעון המקביל. אלישרא סיימה את הרבעון החולף עם רווח תפעולי של כ-400 אלף דולר ועם רווח נקי של 1.4 מיליון דולר - 68% פחות מהרווח הנקי אותו היא השיגה ברבעון המקביל.







החזקותיה של החברה בתחום התיירות - מלונות שרתון מוריה וכנפיים - הניבו תוצאות מנוגדות. כך, בעוד שמלונות שרתון חזרה לרווחיות הרי שכנפיים "תרמה" לכור תרומה שלילית.



במהלך החודש שעבר השלימה כור הון סיכון את העסקה במסגרתה היא מכרה לקרן הון סיכון משנית את השקעותיה בקרנות הון סיכון. עם זאת, ברבעון השני של השנה עדיין המשיכה כור הון סיכון לספוג נזקים בגין השקעות ההון סיכון שלה, והיא ביצעה בגינן הפחתות לירידת ערך בהיקף של כ-12 מיליון שקל. בסך הכל מחקה כור הון סיכון מאז תחילת השנה כ-36 מיליון שקל בגין השקעותיה.



ברבעון השני היה לכור תזרים מזומנים חיובי בהיקף של כ-97 מיליון דולר, ותזרים זה איפשר לקונצרן להקטין את חובותיו לבנקים ב-44 מיליון דולר. יצוין כי במקביל לפרסום תוצאותיה הכספיות הודיעה כור על הצטרפותו של דן פרופר, מנכ"ל אסם, לדירקטוריון שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully