וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-1% לרמה של 1,800 נקודות

עידו אלון

28.8.2003 / 23:58

זאת, על רקע נתוני צמיחה גבוהים מהצפוי; הלתקר עלתה ב-20%; אתמול זינקה המניה ב-52% במחזור גבוה; אמדוקס תפטר 75 עובדים והמניה הוסיפה 3%

יום מסחר שחון נוסף עבר היום על וול סטריט, עם מחזורים קיציים ומסחר סביב רמות הפתיחה שייצר לבסוף עליות נאות יותר בהמשך. גם המשך הגעתם של נתוני מאקרו טובים התקשה לעורר את השוק, שחלק ניכר מפעיליו נמצאים באוגוסט בחופשה. מדד נאסד"ק עלה ב-1% לרמה של 1,800 נקודות - רף בו לא ביקר מאז אפריל 2002, ודאו ג'ונס עלה ב-0.4% ל-9374 נקודות.

שלל הנתונים שסיפק השוק האמריקאי בשבועות האחרונים מראים מגמה חיובית ביותר, וכך היה גם היום. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) הצביע על צמיחה בקצב שנתי של 3.1%, גבוה מממוצע תחזיות האנליסטים לשיעור של 2.9% ושיפור משמעותי מהנתון המקדמי שפורסם לפני חודש (2.4%). גם שוק העבודה הניב נתונים חיוביים כשמספרן של תביעות האבטלה החדשות בשבוע שעבר הסתכם ב-394 אלף. רמה זו אומנם גבוהה מעט מהשבוע שלפני כן, אולם מדובר בשבוע שישי ברציפות בו נמצא המספר מתחת לרמה של 400 אלף. נתון מתחת לרף זה מציין התרחבות בשוק העבודה.

המניות הישראליות סבלו אף הן ממחזורים נמוכים, מה שלא הפריע למניית טבע להגיע לשיא של 59.7 דולר, שעמו נפגשה גם ביולי - לאחר ספליט כמובן. המניה הוסיפה 3%, והיא נסחרת בשווי שוק של 15.7 מיליארד דולר.

מניית אמדוקס טיפסה היום ב-3% למחיר של 21.9 דולר. החברה תפטר 75 מעובדי המו"פ שלה, אך הודיעה כי בכוונתה לקלוט כוח אדם נוסף. המניה הוסיפה יותר מ-10% בחודש האחרון, לאחר שהידרדרה אל מתחת ל-20 דולר בעקבות חקירת רשות ניירות ערך (SEC) כנגדה.

קונצרן כור פירסם היום את דו"חותיו לרבעון השני של 2003. החברה רשמה רבעון שלישי ברציפות של רווח נקי, שהסתכם ב-4.3 מיליון דולר לעומת רווח של 2.6 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד של 16.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הגידול במכירותיה של החברות הבנות מכתשים אגן וטלרד סייעו להכנסות הקונצרן להתרומם. מניית כור עלתה ב-1% למחיר של 3.4 דולרים במחזור גבוה מהממוצע בה.

מניית בי.וי.אר מערכות נותרת בלא שינוי ובלא מסחר למרות שהחברה, המוחזקת על ידי אלישרא שבשליטת כור, קיבלה אזהרת "עסק חי" בדו"חותיה. יצרנית המדמים (סימולטורים) לשימושים צבאיים רשמה הכנסות של 4.9 מיליון דולר בלבד ברבעון השני, ירידה של 11% לעומת הרבעון הקודם וקריסה של 48% בהכנסותיה בהשוואה לתקופה המקבילה. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 716 אלף דולר בהמשך להפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון הראשון. הגירעון בהונה העצמי של החברה גדל בתום הרבעון השני ל-5.6 מיליון דולר והגירעון בהון החוזר הגיע ל-6.9 מיליון דולר.

מניית הלתקר המשיכה גם היום לטפס. המניה זינקה ב-20% למחיר של 1.4 דולרים במחזור גבוה, בהמשך לעלייה של 52% שלשום, שגם היא לוותה בהיקפי מסחר ערים מהממוצע בה. החברה לא הציגה בשורות בדו"חותיה שיספקו הסבר לעליות בה. הלתקר, המפתחת מוצרי דיאגנוסטיקה רפואיים, דיווחה על הכנסות של 3.7 מיליון דולר, ירידה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל, ועל רווח נקי סמלי של 50 אלף דולר לעומת 90 אלף דולר ברבעון המקביל.

חברת הנדל"ן המניב אקוויטי 1 הנשלטת על ידי חיים כצמן, דיווחה על תשלום דיווידנד של 28 סנט למניה, בהיקף כולל של 17 מיליון דולר. נייס דיווחה היום על עסקה עם CCC אינטראקטיב, המספקת שירותי מרכזי שירות לקוחות טלפוניים במתווה של מיקור חוץ. במסגרת העסקה, תספק לה נייס מערכות המאפשרות הקלטה של קול ומייעלות את עבודת המרכז. נייס התממשה בכ-10% מהרמה שאליה טיפסה באמצע יולי בעוד שמדד היחס נאסד"ק המשיך לעלות באותה תקופה. מניית אם-סיסטמס תיקנה חלק מהירידות שנגרמו עקב המלצת ה"החזק" שהעניק לה בנק ההשקעות WR המברכט. המניה הוסיפה היום 5% למחיר של 16.6 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 447 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully