וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל בן שלוש: "על מנת לשבור את הריכוזיות - נצטרך לקבל בקרוב החלטות דרמטיות בעניין המתווכים הפיננסים"

איתן אבריאל

29.8.2003 / 0:13

הממונה על שוק ההון והביטוח אמר את הדברים הערב בכנס TheMarker; המפקח על הבנקים יואב ליהמן: בנקאים מודים לנו על ההנחיות שלנו - הן מאפשרות להם להגיד ללקוחות "לא"



"על מנת לשבור את הריכוזיות - נצטרך בקרוב לקבל החלטות דרמטיות בעניין המתווכים הפיננסים", כך אמר הערב הממונה על אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, אייל בן שלוש, בפאנל על הריכוזיות והתחרות במשק שהתקיים במסגרת כנס TheMarker לרגל חשיפת 100 האנשים המשפיעים על הכלכלה הישראלית. שלוש הוסיף כי יש לזרז את ההפרדה של קופות הגמל וגופי תיווך פיננסי נוספים מתוך המערכת הבנקאית הרגילה, כמו גם את ההשתלבות של קרנות הפנסיה בשוק ההון - כדי להפוך אותם למקור מימון עבור הסקטור העסקי.



בפאנל, בו השתתפו גם המפקח על הבנקים יואב ליהמן, הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דוידה לחמן מסר, אמר המפקח על הבנקים כי השמירה על יציבות המערכת הבנקאית לא פחות חשובה כרגע מהגברת התחרותיות במשק, אך ההוראות החדשות של הפיקוח לא נועדו להגביל את הבנקים. "אנחנו מבקשים מהם את מה שהם אמורים לעשות ממילא. למעשה, הם מודים שאנחנו עוזרים להם, ושכעת הם יכולים להיתלות על הוראות הפיקוח כדי להגיד 'לא' ללקוחות מסוימים, דבר שלא היה קל להם קודם לכן", אמר ליהמן.



הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, טען כי הוכח פעמים רבות שפעולות הפיקוח והאכיפה של הרשות בשבירת קרטלים באות לידי ביטוי חד משמעי בשווקים, על ידי הורדת מחירים והצטרפות שחקנים חדשים לענפים שטופלו. שטרום ציין את תחומי הרשתות הקמעוניות, התחומים הפיננסיים ותחומי נמלי הים כדוגמאות לענפים שבהם דחוף לטפל עתה.



דווידה לחמן מסר טענה בפאנל כי קיימת תחושה של דה-לגיטימציה כלפי הרשויות הרגולטריות, וכי פעולותיהן של הרשויות אינן זוכות לעניין ותמיכה ציבורית בתקשורת. היא הוסיפה כי בעוד שכל אחד מהרשויות הרגולטוריות דווקא מגבירה פעילות ומעורבות, כל הנושא עצמו אינו מקבל תשומת לב למרות חשיבותו הגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully