וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים המיוחדים של הבנק למסחר קיבלו כמיליון דולר עבור פעילותם בתיק הפירוק

אמיר הלמר

29.8.2003 / 8:26

עו"ד אורי ברגמן ורו"ח יהודה ברלב משמשים מנהלים מיוחדים של הבנק למסחר ממאי 2002; הליך החזר הכספים עומד בפני סיום - עד כה שולמו ללקוחות הבנק 450 מיליון שקל



מאת אמיר הלמר ואסף ברגרפרוינד



המנהלים המיוחדים של בנק למסחר, עו"ד אורי ברגמן ורו"ח יהודה ברלב, קיבלו עד כה שכר טרחה בסך של כמיליון דולר בעבור פעולותיהם בתיק הפירוק; השניים משמשים מנהלים מיוחדים של בנק למסחר במשך כ-15 חודשים, ממאי 2002, לאחר שהתגלתה המעילה שביצעה אתי אלון בחשבונות של לקוחות הבנק ואשר גרמה לקריסתו. כל אחד מהמנהלים המיוחדים של הבנק שילשל לכיסו עד כה שכר טרחה בסך 500 אלף דולר.



תשלומי שכר הטרחה של המנהלים המיוחדים נקבעים על ידי כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר), עו"ד שלמה שחר, ומאושרים על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אשר בפניה מתנהל הליך הפירוק של הבנק. השופטת אלשיך אישרה תשלום חודשי בסך 22 אלף דולר לעו"ד ברגמן שעליו המליץ הכנ"ר לתפקיד מנהל מיוחד של הבנק; השופטת לא הסתפקה במינויו של עו"ד ברגמן ומינתה את רו"ח ברלב, המתמחה בביקורת חשבונאית, תמורת תשלום שכר טרחה בסך של 11 אלף דולר לחודש.



מאחר שהליך הפירוק בבנק למסחר שונה מהליכי פירוק של חברות - שכן במסגרתו התחייבה המדינה להשיב ללקוחות הבנק את הכספים שהוצאו במרמה מחשבונותיהם - נדרשו המנהלים המיוחדים לבדוק את החשבונות של כל הלקוחות ולקבוע את מידת הזכאות של כל לקוח להחזר כספי מהמדינה. לשם בדיקת כל חשבונות הבנק וכדי להשיב ללקוחות הבנק את כספם בתוך זמן קצר, הוקמו צוותי פעולה שכללו חמישה חוקרים ממשרדו של רו"ח ברלב וכן עורך דין ממשרדו של עו"ד ברגמן.



הכנ"ר עו"ד שחר והשופטת אלשיך אישרו לשלם בעבור עבודתם של צוותי החקירה המיוחדים שכר טרחה נוסף מעבר לשכר הטרחה שנקבע לרו"ח ברלב ועו"ד ברגמן בעבור הניהול השוטף של הליכי הפירוק; בעבור פעילות זו קיבל רו"ח ברלב שכר טרחה בסך 350 אלף דולר שהיתוסף ל-156 אלף דולר בעבור הפעילות השוטפת; עו"ד ברגמן קיבל 173 אלף דולר, שהיתוספו ל-313 אלף דולר, בעבור פעילותו השוטפת.



הליך החזר הכספים עומד בפני סיום, ועד כה שולמו ללקוחות הבנק 450 מיליון שקל; בעתיד ישולמו 80 מיליון שקל נוספים. ההליך הבא, שאותו אמורים המנהלים המיוחדים לבצע, הוא ביצוע חקירות והכנת תביעה כספית נגד גופים שהביאו לקריסת הבנק וכן נגד חברת הביטוח של הבנק. רו"ח ברלב מבקש להעסיק לצורך ביצוע החקירות חמישה חוקרים ממשרדו לתקופה של חצי שנה, ומבקש כי גם במקרה זה שכרם, שיסתכם בכ-750 אלף שקל, יהיה נוסף על שכר הטרחה המשולם לו מדי חודש - וכל זאת כדי לזרז את הליכי החקירה.



עו"ד שחר מתנגד לבקשתו של רו"ח ברלב, בטענה ששכר הטרחה החודשי שנקבע לו עם מינויו כולל את עלות הביצוע של החקירות. עו"ד שחר מדגיש כי אין לגזור גזרה שווה מהעובדה ששולם שכר טרחה נוסף למנהלים המיוחדים כחלק מהליך השבת הכספים ללקוחות הבנק, שכן מדובר בהליך חריג שאינו מהווה חלק מהליכי הפירוק הרגילים.



לדבריו, הליך החקירות מהווה דבר שבשגרה וחלק בלתי נפרד מהליכי פירוק בכלל ומהליך הפירוק של הבנק בפרט, והדבר היה ידוע היטב לרו"ח ברלב בשעה שמונה לתפקיד. עו"ד שחר טוען שרו"ח ברלב רואה עצמו במסגרת הליך הפירוק גורם "מפקח ומאשר", על אף שבמסגרת מינויו הוא נדרש לבצע תפקיד ביצועי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully