וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מדד ניקיי בטוקיו עלה ב-1.2% והשלים זינוק של 8.2% בחודש אוגוסט

יהודה שויצר

29.8.2003 / 10:21

אוגוסט היה חודש המסחר הטוב מזה 4 שנים בטוקיו; את העליות בבורסת טוקיו הובילו מניות היצרניות המובילות על רקע נתוני התפוקה התעשייתית המעודדים



בורסת טוקיו רשמה עלייה נאה של 1.2% על רקע נתונים מעודדים במיוחד מהמגזר התעשייתי במדינה. המסחר בחודש אוגוסט, שהסתיים היום, היה הטוב ביותר בבורסת טוקיו מזה ארבע שנים, ומדד הניקיי הוסיף בחודש זה כ-8.2%. בבורסת דרום קוריאה רשם מדד קוספי עלייה של 0.9%.



עלייה חדה מהצפוי נרשמה בתפוקה התעשייתית ביפאן בחודש יולי. מהנתונים עולה כי התפוקה במפעלי יפאן עלתה בשיעור של 0.5% בחודש יולי על רקע התעוררות בביקוש לסחורות יפאניות בשוקי ארה"ב. העלייה בתפוקה הפתיעה נוכח התחזיות לעלייה מתונה של 0.2%. עם זאת, נתון מעורר דאגה שעלה מהדו"ח הוא כי שיעור ההוצאה של משקי הבית ביפאן ירד בשיעור חד של 6.9% בחודש יולי, על רקע שחיקה חדה בשכר ביפאן.



את העליות בבורסת טוקיו הובילו כצפוי מניות היצרניות המובילות: טוקיו אלקטרון, המייצרת ציוד לייצור שבבים, עלתה ב-3.4%. קיוסרה, המובילה ביצור מארזים קרמיים לתעשיית השבבים, הוסיפה 4.5%.



במניות הטכנולוגיה המובילות נרשמו עליות בהובלת NEC, שעלתה ב-2.2%. פוג'יטסו, המייצרת מחשבים אישיים, עלתה ב-3%. היטאצ'י הוסיפה 2.2%.



בענף הרכב בלטו בעליות מניות הונדה, שהוסיפה 1.7%, ומיצובישי שהתחזקה ב-1.1%.



עליות נאות נרשמו גם בבורסת דרום קוריאה שם זינקה מניית LG קארד ב-9%. בענף הרכב בלטה לחיוב היצרנית המובילה במדינה, יונדאי, עם עלייה של 3.7%; דייהו עלתה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully