וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסקו כבר לא מאמינה בהון סיכון: מחקה 5.6 מיליון שקל בגין ניורון וניורון וונטורס II

אלי דניאל

29.8.2003 / 11:20

החברה סיימה את הרבעון השני עם הפסד נקי של כ-9.9 מיליון שקל; הפסד תפעולי של 1.4 מיליון שקל; ההתאוששות בשוק הרכיבים האלקטרוניים הביאה לגידול של 25% בהכנסות ל-93 מיליון שקל



חברת ניסקו תעשיות, הנמצאת בשליטת יצחק ניצן, אריה קידרון ואפרים שגיא, סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד רבעוני של כ-9.9 מיליון שקל, כאשר אחד הגורמים העיקריים להפסד זה היתה ההחלטה למחוק את יתרת ההשקעה בהיקף של 5.6 מיליון שקל בשתי קרנות ההון סיכון - ניורון וניורון וונטורס II.



ניסקו הציגה שורה תחתונה שלילית, על אף שענף הרכיבים האלקטרוניים בו היא פועלת החל להתאושש מן המיתון העמוק, והכנסותיה הרבעוניות צמחו ב-25% לרמה של כ-93 מיליון שקל. כל זאת משום שרווחיותה הגולמית של החברה נפגעה מהשינוי ביחס המטבעות בין מטבע רכישת המלאי לבין מטבע מכירתו, כלומר - מהתחזקות היורו אל מול הדולר. העלייה בהוצאות ההנהלה והכלליות ברבעון השני, עלייה שנבעה ממחיקת מוניטין בסך של כ-1.3 מיליון שקל חברת Verax, הביאה לכך שברמה התפעולית הציגה ניסקו הפסד של 1.4 מיליון שקל.







נקודה חיובית ניתן למצוא בסעיף המימון של ניסקו כאשר זה תרם הכנסות של כ-1.7 מיליון שקל, כתוצאה מרווח זהה מניירות ערך. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון המקביל היו לניסקו הוצאות מימון של כ-4.8 מיליון שקל, בין היתר, בשל הפסד של 3.4 מיליון שקל מניירות ערך.



את המחצית הראשונה של השנה מסכמת החברה עם הכנסות של 186.9 מיליון שקל - עלייה של 24% בהשוואה להכנסות בששת החודשים הראשונים של שנת 2002. השורה התחתונה מראה על הפסד נקי של 12.9 מיליון שקל במהלך החציון הראשון של השנה, טוב יותר מהפסד של כ-30.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



ההון העצמי של הקבוצה לתום הרבעון השני הסתכם בכ-105.6 מיליון שקל, והוא מהווה כ-46% ממאזן החברה. יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים והשקעות ז"ק) של החברה לתום הרבעון הסתכמה בכ-56.4 מיליון שקל. פעילותה השוטפת של החברה הניבה לה ברבעון החולף תזרים מזומנים חיובי של כ-1.6 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully