וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות החדשות מבקשות לדחות בחצי שנה את מועד כניסת ההסדר למעבר עמיתים

חיים ביאור

29.8.2003 / 12:42

אייל בן שלוש: 1 באוקטובר הוא המועד; אם קרן תשכנע אותנו כי אינה יכולה לעמוד בו, נדון בבעיה לגופה



קרנות הפנסיה החדשות, שהוקמו בינואר 95', מבקשות מאגף שוק ההון באוצר לדחות בחצי שנה את כניסתו לתוקף של ההסדר המיטיב עם המבוטחים בעת המעבר מקרן חדשה אחת לקרן חדשה אחרת; ההסדר ייכנס לתוקפו ב-1 באוקטובר.



ההסדר יאפשר מעבר של עמיתים חדשים מקרן פנסיה חדשה אחת לאחרת, כולל העברת כל הזכויות שצברו בקרן שעזבו.



עמיתים בקרן פנסיה חדשה המבקשים כיום לעבור לקרן חדשה אחרת אינם יכולים להמשיך לצבור את זכויותיהם בקרן שאליה ברצונם לעבור בהמשך לזכויות שצברו בקרן שאותה הם מעוניינים לעזוב, אלא עליהם להתחיל בצבירה מחדש של זכויותיהם.



לדוגמה, כדי להיות זכאי לפנסיית נכות (בקרות אירוע מזכה), המבוטח שעבר לקרן חדשה אחרת צריך להיות בה עמית במשך חמש שנים רצופות, ותקופת חברות שנרשמה לזכותו בקרן שעזב אינה מובאת בחשבון; הספירה מתחילה מחדש; כך גם לגבי הזכאות של משפחת העמית לפנסיית שאירים במקרה של מוות.



הסדר המעבר מקרן פנסיה חדשה אחת לקרן פנסיה חדשה אחרת, שעליו הוחלט באגף שוק ההון, היה אמור להיכנס לתוקף בינואר 2003. ואולם אגף שוק ההון נענה לפנייתן של קרנות פנסיה אחדות שהודיעו כי אינן ערוכות מבחינה תפעולית ליישום ההסדר ודחה את יישומו ל-1 באוקטובר.



ואולם בשבועות האחרונים הודיעו מנהלי קרנות הפנסיה החדשות לאגף שוק ההון כי הם מתקשים להיערך ליישום ההוראות שבהסדר גם במועד החדש שנקבע, והציעו שהמועד יהיה מארס או אפריל 2004. לדבריהם, הרפורמה האחרונה בענף הפנסיה והאי-בהירות בנוגע לשאלה, אם קרנות הפנסיה החדשות יוצאו למכירה, יצרו מצב שבו הקרנות לא הספיקו להשלים את היערכותן למעבר העמיתים, למשל בתחום הכנת הטבלאות של הזכויות הפנסיוניות לעמיתים החדשים המצטרפים אליהן.



הממונה על שוק ההון באוצר, אייל בן שלוש, אמר אתמול בתגובה: "1 באוקטובר הוא המועד שממנו ואילך עמית בקרן חדשה רשאי לעבור לקרן חדשה אחרת בתנאים המשופרים. אם קרן פנסיה מסוימת תשכנע אותנו כי אינה יכולה לעמוד בתאריך יעד זה, נדון בבעיה לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully