וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר גוסינסקי שוחרר בערבות של כ-110 אלף דולר ביוון

יהודה שויצר

29.8.2003 / 14:03

גוסינקי שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לצאת את המדינה; משרד המשפטים היווני ידון בימים הקרובים בבקשת הסגרתו לרוסיה בגין חשדות בדבר הונאה ומרמה



איל ההון היהודי ולדימיר גוסינסקי שוחרר ממעצרו ביוון בערבות של 108,200 דולר. בתנאי השחרור נקבע כי על גוסינסקי להישאר בגבולות יוון עד אשר תידון בקשת ממשלת רוסיה להסגירו. גוסינסקי בילה חמישה ימים במעצר בכלא קורידאלוס שבאתונה לאחר שנחת בשדה התעופה באתונה. איל ההון נעצר בחשד להונאה בהיקף של רבע מיליארד דולר.



ההודעה על שחרורו בערבות של גוסינסקי לא תנעם לאוזני התביעה ברוסיה, אשר רק אתמול הודיעה כי החלה בהליך רשמי לבקשת הסגרתו מיוון. התובע הראשי ברוסיה מסר אתמול כי החל בהכנת הבקשה הרשמית להסגרתו של גוסינסקי, המבוקש ברוסיה בגין חשדות להונאה ומרמה. הדיווח הנוכחי עומד בסתירה להערכות שפורסמו בימים האחרונים, מהן עלה כי ייתכן שרוסיה לא תדרוש כלל את הסגרתו של איל המדיה גוסינסקי. אותם מקורות יווניים אמרו כי מוסקווה איננה מראה עניין רב בתפיסתו של גוסינסקי.



העיתון היווני "קתימריני" דיווח שלשום גם כי ממשלות ארה"ב וישראל מפעילות לחץ רב על ממשלת יוון שלא להסגיר את גוסינסקי. "קתימריני" טוען כי ההשפעה האמריקאית נובעת ממעורבותו של גוסינסקי בקירוב בין הממשל הרוסי לאמריקאי בתקופת בוריס ילצין. ייתכן ששחרורו הנוכחי הוא תוצאה של מכבש לחצים זה.



גוסינסקי נמלט מרוסיה לפני כשלוש שנים עם עלייתו של פוטין לשלטון. התביעה ברוסיה טוענת כי גוסינסקי הטעה את הממשלה וסיפק לה מצג שווא על חברת המדיה שבבעלותו בכדי להבטיח הלוואה בהיקף של רבע מיליארד דולר מחברת הגז הממשלתית גזפרום. בתום התהליך השתלטה גזפרום על חברת המדיה הפופולרית של גוסינסקי, במהלך שהתפרש בעיני רבים כדריסה גסה של חופש העיתונות במדינה בה הדמוקרטיה אינה מובנת מאליה. יש לציין כי תחנת הטלוויזיה של גוסינסקי, NTV, סיפקה מבט ביקורתי על מהלכי המלחמה בצ'צ'ניה ועל ראשי השלטון - ביקורת שהושתקה כמעט לחלוטין עם ההשתלטות הממשלתית על התחנה.

גוסינסקי נעצר על ידי השלטונות ביוון, אולם סוכנות השיטור הבינ"ל אינטרפול הכחישה כי הוציאה צו מעצר נגדו, נאמר בדיווחים ברוסיה. גוסינסקי יופיע בפני תובע ביוון, אשר צפוי להחליט אם להסגירו לרוסיה.



גוסינסקי נעצר לראשונה לבקשת רוסיה בדצמבר 2001 בביתו שבספרד, אבל האחרונה סירבה להסגירו לרוסיה בטענה שההאשמות נגדו לא נחשבות לפשע על פי החוק הספרדי. התובע הרוסי הגיש בקשה מחודשת בטענה שהלבין כספים, אך עם שחרורו ממעצר בספרד נסע גוסינסקי לישראל, כדי לחמוק ממעצר נוסף. לפני שנתיים אמר המזכיר הכללי של האינטרפול כי התביעה נגד גוסינסקי מבוססת על מניעים פוליטיים, וכי האינטרפול מנוע מלהתערב בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully