וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן: קביעת יעדים אינה המדיניות הכלכלית העדיפה

רונן סרברניק

29.8.2003 / 18:30

לטענת נגיד הבנק הפדרלי, מדיניות הבנק בתקופה האחרונה נובעת מצעדי ניהול והקטנת סיכונים; "הסיכון לדיפלציה נמוך אך יש לקחת אותו בחשבון"

נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספן, אמר היום כי הוא מעדיף שקביעת המדיניות הכלכלית תיעשה באופן של ניהול סיכונים ולאו דווקא באופן של ציות לחוקים פורמליים.

"חלק ממבקרי טענו כי גישה זו לכלכלה היא חסרת משמעת, נראית חסרת כיוון וקשה להסבר", אמר גרינספן בנאום בפגישה השנתית של הבנק הפדרלי בקנזס סיטי.

מספר מבקרים, בהם בן ברננק, אחד מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק, אמר כי על הבנק לפעול לפי יעדים פורמליים, דוגמת יעדי אינפלציה ספציפיים, בהם בנקים רבים בעולם עושים שימוש על מנת לשמור על יוקר המחיה.

"אני בספק רב אם גישה שכזו יכולה להוביל לשיפור כלכלי אמיתי", אמר גרינספן והוסיף כי מדיניותו של הבנק של חישוב סיכונים עתידיים לכלכלה היא שעיצבה את תגובותיו לתקופת המיתון, לנפילת המחירים לצרכן ולחשש מדיפלציה.

החשש מדיפלציה הוביל את חברי הבנק לנאום בנוגע לטכניקות אפשריות להילחם בדיפלציה, כאשר השימוש בריבית הבנקאית איבדה מכוחה, ורמזו על האפשרות של שימוש ברכישת אג"ח. בתגובה ירדו תשואות על האג"ח ל-10 שנים לשפל של יותר מ-40 שנה אך חזרו לעלות לאחר שהבנק הבהיר כי לא יעשה שימוש בכלים שכאלו ולאחר שהוריד את שיעור הריבית בפגישתו ביוני רק ברבע אחוז. גרינספן הגן על מדיניות הבנק באומרו שעל אף שהסיכון נמוך, יש לשקול אותו מאחר שההשלכות עלולות להיות קטסטרופליות.

גרינספן הוסיף בנאומו כי רצון הבנק להתמודד עם סיכונים "הוביל את מקבלי ההחלטות בבנק לשתמש במדיניות אשר אינה עלולה לגרום לדיפלציה, זאת למרות שהסיכון האמיתי לפי מודלים כלכליים מקובלים, אינו קרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully