וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סגירה חיובית על רקע נתוני מקרו מעורבים

רונן סרברניק

29.8.2003 / 23:57

הנאסד"ק רשם עלייה של 0.4%; הדאו נסגר בעלייה של 0.6%; צ'ק פוינט עלתה ב-3.4%; טבע ירדה ב-2% ביום שני לא ייפתחו הבורסות בוול סטריט עקב ה-"Labor Day"

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית על אף מסחר תנודתי במשך רוב שעות המסחר. הנאסד"ק רשם עלייה של 0.4% והדאו נסגר בעלייה של 0.6%. וול סטריט יוצאת לסופ"ש ארוך - ביום שני לא ייפתחו הבורסות בוול סטריט עקב ה-"Labor Day”.

מדד מנהלי הרכש של המגזר התעשייתי בשיקגו לחודש אוגוסט עלה לשיא של 15 חודשים ברמה של 58.9 נקודות לעומת 55.9 ביולי, עלייה המשקפת צמיחה במגזר התעשייתי באזור שיקגו. העלייה חדה מתחזיות כלכלנים, אשר צפו עלייה אפסית לרמה של 56 נקודות. כל קריאה מעל 50 נקודות משקפת צמיחה של המגזר התעשייתי בעוד קריאה הנמוכה מ-50 משמעה שיותר חברות מתכווצות מאשר צומחות.

שיעור ההוצאה האישית בארה"ב, המהווה אינדיקציה לצריכה הפרטית, עלה בחודש יולי ב-0.8%. העלייה, החדה מהתחזיות המוקדמות, מהווה בשורה טובה למשק האמריקאי, בו הצריכה הפרטית מהווה יותר מ-70% מכלל הפעילות הכלכלית במשק. ההכנסה האישית עלתה אף היא בשיעור של 0.2%.

נתונים מעודדים נוספים נגעו לשיעור ההכנסה הפנויה. היום דווח כי ההכנסה הפנויה בארה"ב עלתה ב-1.5% - העלייה החדה מאז ינואר 2002. שיעור ההוצאה על חיסכון עלה ל-3.8%, מ-3.1% בלבד בחודש יוני. הציבור האמריקאי מפקיד בחסכונות כ-315.5 מיליארד דולר.

אבל היו גם נתונים לא טובים. מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש אוגוסט לרמתו הנמוכה זה 3 חודשים. מדד חודש אוגוסט ירד לרמה של 89.3 נקודות לעומת רמה של 90.9 בחודש יולי ולעומת קריאה מוקדמת של 90.2. זאת לעומת תחזית כלכלנים לרמה של 90.2 נקודות.

מניית צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה ב-3.4% לאחר שהחברה הודיעה על שיווק תוכנה חדשה -Checkpoint express, אשר אמורה לזכות בנתח שוק של מתחרותיה סיסקו ונטסקרין.

מניית חברת התרופות טבע ירדה ב-2% במחזור ער בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בווילמינגטון דאלוור שקבע כי שיווק הגירסה הגנרית לתרופת Fosamax של חברת מרק על ידי טבע יהווה הפרה של הפטנט שתקף עד לשנת 2018. טבע מסרה כי תערער. מרק עלתה ב-1.1%.

מניית IBM עלתה ב-0.1% לאחר שהחברה הודיעה כי זכתה בחוזה מיקור חוץ עבור חברת בואינג בשווי של 160 מיליון דולר ולאחר שקבוצת המחקר IDC דיווחה ש"ביג בלו" גנבה את הבכורה בשוק השרתים העולמי ממתחרתה HP, אשר נסגרה בעלייה של 0.9%.

בואינג, אשר הודיעה אתמול כי גברה על לוקהיד מרטין וזכתה בחוזה לבניית פצצות במשקל של 250 פאונד עבור הצבא האמריקאי, חוזה המוערך בשווי של 2 מיליארד דולר, עלתה ב-1.1%. לוקהיד מרטין ירדה ב-0.3%.

רובוגרופ (סימול ROBO) רשמה ירידה חדה בהכנסות ל-21 מיליון שקל (4.9 מיליון דולר) ברבעון השני. ההפסד הנקי עמד על 900 אלף דולר, לעומת רווח של 300 אלף דולר בתקופה המקבילה. המניה נסגרה בעלייה של 2.4%.

נובלוס (סימול NVLS) אישרה את תחזיות הרווח לרבעון הנוכחי. מניות החברה ירדו ב-2.2% לאחר שהודיעה על מחיקה של 70 מיליון דולר בגין מלאי.

אפלייד מיקרו סירקטס (סימול AMCC) הודיעה על רכישת חברת JNI (סימול JNIC) בסכום כולל של 190 מיליון דולר. אפלייד ירדה ב-1.9%; JNI זינקה ב-18.5%.

בית ההשקעות יו אס בנקרופ פייפר ג'פרי פירסם תחזית אופטימית לחברת האינטרנט יאהו. בית ההשקעות מסר כי מבדיקה שערך עלה כי חלה עלייה של 20% במספר ה"הקלקות" על פרסומות ביאהו בחודש יולי. מניות החברה עלו ב-3.2%.

עוד בלטה היום מניית רדוויו עם זינוק של כ-70% תוך מחזור גבוה בהרבה מהממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully