וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול חד ברווחי אפריקה ישראל

אלי דניאל

31.8.2003 / 8:00

צמחו בכ-64% לרמה של 58.8 מיליון שקל. ההכנסות עלו בכ-16% - הסתכמו בכ-653 מיליון שקל. הפסד של 15.4 מיליון שקל לערוץ הרוסי

חברת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת איש העסקים לב לבייב, מדווחת הבוקר על גידול בהכנסותיה במקביל לצמיחה חדה ברווחיה, בין היתר בשל עלייה חדה בהיקף הכנסות המימון שלה.

הכנסותיה של אפריקה ישראל צמחו ברבעון החולף בשיעור של כ-16%, והן מסתכמות בכ-653 מיליון שקל. עסקי הבנייה והנדל"ן הניבו לאפריקה ישראל הכנסות של כ-360.2 מיליון שקל, כ-11% יותר מההכנסות שהניבה פעילות זו ברבעון השני של שנת 2002. הרווח ממגזר זה הסתכם ברבעון החולף בכ-33.4 מיליון שקל, עלייה של 33% לעומת הרבעון המקביל.

הכנסותיה של אפריקה ישראל מפעילותה התעשייתית, פעילות הכוללת את תוצאות גוטקס, קריסטינה, תדיראן טלקום וזארה, גדלו ברבעון החולף בכ-8% לרמה של כ-120.7 מיליון שקל, והרווח שהניבה פעילות זו הגיע לכ-3.9 מיליון שקל - 74% פחות מהרווח ברבעון השני של שנת 2002.

שיפור נרשם גם בהכנסות החברה מהשכרת והפעלת נכסים, ואלה עלו ב-16% לרמה של כ-55.4 מיליון שקל. במקביל לצמיחה בפעילות זו, גם רווחיותו של מגזר זה גדלה, והוא תרם רווח של כ-33.3 מיליון שקל המשקף עלייה של כ-34% בהשוואה לרווח אותו הניב ברבעון המקביל. אל המגמה הכללית הצטרפה גם הפעילות המלונאית בשעה שהכנסות מגזר המלונאות עלו ב-11% לרמה של כ-49.6 מיליון שקל, בעוד שהפסדי המגזר קטנו לכ-4.8 מיליון שקל.

הכנסות המימון של החברה הסתכמו ברבעון החולף בכ-51.7 מיליון שקל, עלייה ניכרת בהשוואה להכנסות מימון בהיקף של כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת כתוצאה משחיקה בהלוואות המט"חיות בעקבות היחלשות הדולר והין אל מול השקל.

יצוין כי פעילותו של הערוץ הרוסי הסבה הפסד רבעוני של כ-15.4 מיליון שקל, ומתחילת השנה הפסיד הערוץ כ-32.2 מיליון שקל.

בשורה התחתונה שלה מדווחת אפריקה ישראל על רווח רבעוני של כ-58.8 מיליון שקל, ורווח זה גבוה בכ-64% מהרווח שהושג ברבעון המקביל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם רווח נקי של כ-88.3 מיליון שקל, מעט יותר מהרווח שהושג בששת החודשים הראשונים של שנת 2002.

הונה העצמי של החברה הגיע בתום הרבעון השני של השנה לכ-1.12 מיליארד שקל, והוא היווה כ-18% ממאזנה. במהלך הרבעון השני של השנה היה לאפריקה ישראל תזרים מזומנים שלילי של כ-26.3 מיליון שקל.

פיני כהן, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות הרבעוניות ומסר ל-TheMarker כי "ברבעון השני המשיכה החברה להציג תוצאות נאות, בעיקר בפעילויותיה המסורתיות. מעבר לפעילויות אלה בתחומי הנדל"ן השונים בארץ, החברה הגדילה את השקעותיה בייזום נדל"ן בחו"ל, במיוחד בניו יורק ובמוסקווה".

על תחום הנדל"ן אמר עוד כהן כי "תחום זה הוא תחום אסטרטגי עבורנו ואנחנו מתעתדים להשקיע בו, במהלך השנים הקרובות, כמיליארד וחצי דולר. מרבית ההשקעות עדיין לא נותנות ביטוי בדו"חות החברה, אם כי ברבעון השני כבר ניתן לראות גידול ברווחים מהשכרה ומהפעלת נכסים בעקבות פתיחתו ואכלוסו של קניון פלורה בפראג. החל מהרבעון הראשון של 2004 אנחנו צפויים להתחיל לראות גם את הבשלתם של הפרויקטים בניו יורק". לדבריו, "ב-17 בספטמבר אנחנו מתכוונים להתחיל במכירות ב-3 פרויקטים בניו יורק".

כהן הוסיף כי "שותפות סביון, המחזיקה באלפי דירות ב-13 שכונות מגורים ברחבי טקסס, נמצאת במו"מ למכירת 2-3 שכונות לקרנות פנסיה אמריקאיות. אנו מקווים שעד לסוף השנה נמכור את השכונות הללו, ובמקביל נבחן רכישת שכונות אחרות בטקסס".

באשר לפעילות הנדל"ן בארץ, הרי שכהן מדגיש את ההתפתחות האחרונה הנוגעת לפרויקט קריית הממשלה בתל אביב. "במהלך השבועות האחרונים הגענו להסכם עם נציגי הממשלה לפיו תינתן לנו האופציה לרכוש זכויות בנייה להוספת 11 קומות בשטח כולל של כ-25 אלף מ"ר, כך שהפרויקט יכלול למעלה מ-30 קומות".

בהתייחסו להכנסות המימון הגבוהות של החברה, ציין כהן כי "לאפריקה ישראל יש תמהיל של הלוואות במט"ח, והשינויים שהיו בשער החליפין של הדולר במהלך הרבעון השני גרמו לשחיקה של ההלוואות הללו והכנסות מימון. כמו כן, יש לנו פעילות מוגבלת בתחום הנגזרות, וגם היא הניבה לנו רווח במהלך הרבעון השני".

תוצאות ערוץ 9, הערוץ הישראלי בשפה הרוסית, מראות עדיין על הפסדים כבדים. בהקשר זה מסר כהן כי "אנחנו מאמינים שמרבעון לרבעון המצב ילך וישתפר, אם כי הקצב הוא איטי ממה שרצינו. יש ירידה משמעותית בעוגת הפרסום בארץ, ולמרות זאת הצלחנו להגדיל את ההכנסות מפרסום. ישנה גם תחרות קשה מצד ערוצים זרים, וכרגע הנושא הועבר לבג"צ".

חברת הדלק אלון, המוחזקת ע"י החברה בשיעור של 26%, רכשה במהלך החודשים האחרונים את השליטה ברשת הרבוע הכחול. לדברי כהן, "זוהי רכישה אסטרטגית, וכניסה ראשונה לתחום הקמעונאות. התוצאות של הרבוע הכחול לא נראות עדיין במאזן, ונתחיל לראותן ברבעון השלישי. אנחנו לומדים את החברה, ואת מה שניתן להשביח בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully