וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק השלים חודש שביעי ברציפות של עליות: עלה השבוע ב-2.6%; צ'ק פוינט עלתה ב-3.4%

סופי שולמן

31.8.2003 / 9:02

דאו ג'ונס רשם עלייה שבועית של 0.5%; קריקס בלטה בזינוק של 14% במחזור צנוע; מניית נור, חברת מדפסות בפורמט רחב, איבדה 8%



משקיעים אמריקאים החלו את סוף השבוע הארוך של Labor Day במצב רוח מרומם על רקע עליות נאות בוול סטריט. מדדי המניות נעלו שבוע חיובי וחודש חיובי - למרות שאוגוסט מאופיין בדרך כלל בפעילות נמוכה עקב חופשות הקיץ הרבות. מדד נאסד"ק הוסיף 4.2% מתחילת אוגוסט, והשלים חודש שביעי ברציפות של עליות, תופעה שהתרחשה בוול סטריט בפעם האחרונה לפני שמונה שנים.



ביום שישי הוסיף נאסד"ק 0.6% והתבסס מעל רף של 1,800 נקודות, שאותו חצה ביום חמישי כאשר הגיע ל-1,810 נקודות. בסיכום שבועי הוסיף נאסד"ק 2.4%.



דאו ג'ונס רשם עלייה שבועית של 0.5% ל-9,415 נקודות. בסוף השבוע טיפס המדד, הכולל את 30 המניות הכבדות במגזר התעשייה והפיננסים בארה"ב, ב-0.4% והשלים עלייה חודשית של 1.7%. גם דאו ג'ונס מסכם ששה חודשי עלייה רצופים, לראשונה מאז 98'.



S&P 500, הנחשב למדד הנאמן ביותר של הכלכלה האמריקאית, תומך אף הוא במגמת ההתאוששות עם עלייה של 1.5% באוגוסט. מדד זה שמר על מגמה חיובית ביולי ובאוגוסט לראשונה מאז 94'.



את הסיבות לאופטימיות ביום שישי סיפקו בעיקר נתוני מקרו שפורסמו בארה"ב. הנתון הראשון הצביע על גידול של 0.8% בצריכה הפרטית בארה"ב - העלייה החדה ביותר מאז מארס, הנתמכת בעיקר בהאצה במכירת מכוניות ומוצרים בני קיימא. חשיבותם של נתוני הצריכה הפרטית רבה, מאחר שהצרכנים האמריקאים אחראים לשני שלישים מהתמ"ג של ארה"ב.



נתון מעודד נוסף שפורסם ביום שישי הוא מדד היצרנים מאזור שיקגו שרשם עלייה לשיא של יותר משנה. קריאת המדד באוגוסט היתה 58.9 נקודות, לעומת יולי בה הראה המדד קריאה של 55.9 נקודות בלבד.



נתוני מקרו אלה תרמו לתזוזות גם בשוק האג"ח והובילו לשחיקה נוספת במחירי האג"ח ל-10 שנים. במקביל עלתה התשואה בחמש נקודות בסיס ל-4.46%, וסוחרים אמריקאים העריכו ביום שישי כי עד סוף 2003 יטפסו התשואות ל-4.75%.



המניות הישראליות התאפיינו במגמה חיובית. אחת מיוצאות הדופן היתה טבע שהשילה 2% למחיר של 58.6 דולר. החברה הודיעה ביום שישי כי היא מתכוונת לערער על החלטת בית משפט אמריקאי שמונעת ממנה לשווק את גרסתה לפוסמקס של מרק. ביום חמישי החליט בית המשפט להשאיר בתוקף את הפטנט של מרק לתרופה לטיפול באוסטאופורוזיס (בריחת סידן) שמכירות הגרסה האתית שלה הסתכמו ב-535 מיליון דולר ברבעון השני של 2003. הדיון התייחס לפטנט של מרק לגרסת התרופה אשר ניתנת רק פעם בשבוע ושתוקפה אמור לפוג ב-2018. למרק יש גרסה נוספת של התרופה למתן יומי, ותקופת הפטנט לגרסה זו מסתיימת ב-2007.



ירידות בולטות נוספות נרשמו בשתי מניות קטנות - נור ומאינד CTI. מנייתה של נור, חברת מדפסות בפורמט רחב, איבדה 8% ונחתה במחיר של 54 סנט, ואילו מניית מאינד CTI, חברה לפיתוח מערכות בילינג, צנחה ב-11% למחיר של 3.4 דולרים.



בין המניות העולות הצטיינה רדוויו שניתרה ב-70% במחזור חריג בהיקפו. בתום המסחר של יום שישי הגיעה המניה למחיר של 56 סנט, המשקף שווי של 9 מיליון דולר לחברה מקבוצת רד בינת, המפתחת פתרונות לזיהוי צווארי בקבוק באינטרנט. נראה כי כמו במקרה של קפיצה חדה במניית בקווב לפני שבועות אחדים, מדובר בחבילת מניות גדולה שהחליפה ידיים. החברה לא פירסמה כל הודעה שעשויה להסביר את הזינוק, אם כי המניה נסחרת במגמה חיובית והשלימה עלייה של 93% מתחילת אוגוסט.



המניות הכבדות נהנו מיום חיובי. צ'ק פוינט הוסיפה 3% למחיר של 17.4 דולר, למרות הגשת תביעה ייצוגית נגד החברה. אמדוקס טיפסה ב-2% ל-22.4 דולר.



קריקס בלטה בזינוק של 14%, במחזור צנוע, אשר הביא אותה ל-2.8 דולרים. מטאלינק קפצה ב-10% ל-5 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully