וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר רושם עלייה קלה ל-4.45 שקלים במסגרת האופציות

אמיר טייג

31.8.2003 / 17:40

בסיכום שבועי נחלש הדולר מול השקל ב-1.1% על רקע הרגיעה בשווקים וחופשת הקיץ. גיפט: כדאי לרכוש דולרים ברמה של 4.45 שקלים ומטה

במסגרת המסחר באופציות, רושם הדולר בשעה זו עליות שערים קלות של כ-0.2% ונסחר ברמה של 4.451 שקלים.

למרות אי הוודאות המדינית, רשם הדולר בשבוע שעבר היחלשות מול השקל וחתם את שבוע המסחר בירידה של 0.55% ביום שישי, כך ששערו היציג נקבע על 4.443 שקלים. המרות מט"ח של סוף חודש מצד המגזר העסקי והעדר פיגועים תרמו לתהליך של ייסוף זוחל, וביום שישי אף ירד שער הדולר במהלך מסחר לרמה של 4.44 שקלים. בסיכום שבועי ירד הדולר ב-1.1% על רקע האווירה המדינית השקטה יחסית והמשך חופשת הקיץ של הפעילים בחו"ל.

היורו היציג גם הוא נחלש מול השקל בסיכום שבועי, ונקבע על רמה 4.8502 שקלים - ירידה שבועית של 1.2% מול השקל. יש לציין כי בסיכום שבועי שמר הדולר על יציבות ביחס ליורו, לאחר שהתחזק במהלך כל חודש אוגוסט בשיעור חסר תקדים של מעל 4%.

בחדר המסחר של גיפט מקבוצת אילנות בטוחה מעריכים כי שאננות השווקים אשר הובילה את הדולר בסוף השבוע לרמה נמוכה יחסית היא מעט מוגזמת. בגיפט מציינים כי בגלל האווירה האופטימית מעט בשוק המט"ח ונוכח חופשת הקיץ, לא הגיב השוק כלל לתחזיות האוצר לגבי שנת 2004. להערכתם, אמינות תקציב 2004 עוד עלולה להיות נושא מרכזי בשוק ההון, בדומה למצב בשנת 2002 בו חוסר האמון במדיניות הממשלה הזניק את הדולר עד רמה של 5 שקלים. בגיפט מהמרים כי הסיכוי להגיע לשיעור אבטלה של 11.2% גדול בהרבה מהסיכוי להגיע לצמיחה של 2.5%.

בגיפט מעריכים כי רמת דולר של 4.45 ומטה הם שערים נוחים לרכישת דולרים לתקופה הקרובה. שער הדולר עלול להתחיל לטפס בחודש הבא עקב המתיחות עם הפלשתינאים, חזרת הזרים מחופשתם, דיוני התקציב וחקירת המשטרה בפרשת משפחת שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully