וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.פי מורגן יעמוד בראש קונסורציום בנקים אשר ינהל את הבנק למסחר של עיראק

סוכנויות הידיעות

31.8.2003 / 12:08

טרם הוחלט האם הבנק למסחר של עיראק, שהוקם כדי לאפשר לרשויות הנפט העיראקיות לבצע רכישות ציוד בחו"ל בהיקף מאות מיליוני דולרים, יטפל גם בהכנסות הנפט של המדינה



ג'יי.פי מורגן יעמוד בראש קונסורציום בנקים, אשר ינהל את הבנק למסחר של עיראק.



הבנק למסחר של עיראק הוקם בחודש יולי על ידי הרשויות האמריקאיות בעיראק כדי לאפשר לרשויות הנפט העיראקיות לבצע רכישות של ציוד בחו"ל בהיקף של מאות מיליוני דולרים מדי שנה. הבנק הוקם בינתיים למשך תקופה של 12 חודשים, עם אפשרות להארכת התקופה בשנתיים נוספות.



ג'יי.פי מורגן הועדף על פני חמישה בנקים מתחרים. ההתעניינות הבינ"ל הערה בניהול הבנק למסחר של עיראק מהווה הצבעת אמון בעתיד כלכלת עיראק, אמרו מקורות אמריקאים.



הבנק למסחר של עיראק לא צפוי לטפל בהכנסות ממכירות הנפט של עיראק, מסרה הרשות לפיתוח כלכלי של הממשל האמריקאי הזמני בעיראק. עם זאת, גורמים במשרד האוצר האמריקאי אמרו מאוחר יותר כי סוגיה זו תובהר בהמשך.



עוד חברים בקונסורציום: אוסטרליה אנד ניו זילנד בנקינג גרופ; סטנדרד צ'רטרד הבריטי; נשונל בנק אוף כווית; בנק מילניום הפולני; בנק אוף טוקיו-מיצובישי; סאן פאולו IMI האיטלקי; רויאל בנק אוף קנדה; קרדי ליונה הצרפתי; Caja De Ahorros Y Pensiones De Barcelona הספרדי; סטנדרד בנק גרופ הדרום אפריקאי; אקבנק התורכי ובנקו קומרסיאל הפורטוגלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully