וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי חברות ה-S&P 500 בארה"ב צמחו ב-9.6% ברבעון השני

דפנה מאור

31.8.2003 / 12:28

תוצאות הרבעון השני היו טובות בממוצע ב-5.9% מהתחזיות, לפי נתוני 98% מהחברות שדיווחו. יחס אזהרות רווח להעלאת תחזיות הוא נמוך מהרגיל

רווחי חברות ה-S&P 500 בארה"ב צמחו ב-9.6% ברבעון השני במונחים שנתיים, בהתבסס על דיווחים שהתקבלו מ-98% מהחברות הנסחרות במדד. בעקבות תוצאה חיובית זו, שעלתה על התחזיות המוקדמות, צופים אנליסטים לשיפור בצמיחת הרווחים ברבעון השלישי, לרמה של 14.5%, ולצמיחה של 21.3% ברבעון הרביעי.

נכון ליום שישי, 707 חברות אמריקאיות הוציאו הודעות מקדימות לדו"ח הרבעון השלישי, רובן במסגרת תוצאות הרבעון השני. 374 מהן הורידו את התחזיות, 204 העלו אותן ו-129 חזרו על התחזיות הקודמות, לפי נתוני תומסון פירסט קול, חברת מחקר העוקבת אחר תחזיות רבעוניות.

היחס בין האזהרות השליליות להעלות התחזיות הוא 1.8, מהנמוכים ביותר בעשור האחרון. עבור חברות הטכנולוגיה בנפרד היחס הוא דומה.

תוצאות הרבעון השני היו טובות בממוצע ב-5.9% מהתחזיות. ברבעון הראשון היכו החברות את התחזיות ב-6.7%. הממוצע ההיסטורי מצביע על הפרש של 2.8% לטובת התוצאות האמיתיות לעומת התחזיות, כך ששני הרבעונים האחרונים מעידים כי החברות נעות קדימה מהר יותר מאופטימיות האנליסטים.

השיפור ברווחיהן של חברות אמריקאיות נבנה בין היתר על הפיחות בדולר, שהגדיל את הרווח במונחים מקומיים. אולם ההתאוששות בכללה התבטאה גם בנתוני הצמיחה בכלכלת ארה"ב כולה ברבעון השני. לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי, נרשם זינוק של 8% בהשקעות הון של חברות במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully