וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה מור: בדור מיישמים תהליכי מיזוג פנימיים בקבוצת טראופן; התרומה הצפויה ל-EBITDA תסתכם ב-20 מיליון יורו

אלי דניאל

31.8.2003 / 12:42

יו"ר דירקטוריון דור: החברה מעלה את מחירי המכירה של מוצרי ה-B.O.P.P; צפויה להיכנס למו"מ על רכישת חברה פולנית; מכירת חלקה של דור בקונסורציום להקמת מתקן ההתפלה תניב לה 2 מ' ד'



חברת דור כימיקלים , הנמצאת בשליטת בני משפחת דנקנר, דיווחה הבוקר על שחיקה ברווחיה התפעוליים ומעבר להפסד נקי, וזאת לצד גידול בהכנסותיה - גידול הנובע מהכללת תוצאותיהן של חברת Shorko האוסטרלית וקבוצת Trespaphan הגרמנית אותן היא רכשה במחצית השנייה של השנה הקודמת.



השורה העליונה של החברה הראתה על הכנסות רבעוניות של כ-624.5 מיליון שקל - גידול של 122% בהשוואה להכנסות של כ-280.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של דור כימיקלים נשחק ב-65% לרמה של כ-11.9 מיליון שקל ואילו השורה התחתונה הראתה על הפסד של כ-8 מיליון שקל.



צביקה מור, יו"ר דירקטוריון דור כימיקלים, התייחס לתוצאות הפעילות של החברה ומסר בשיחת הוועידה כי "שני גורמים חיצוניים השפיעו על פעילות ה-B.O.P.P. ראשית, לקראת מלחמת המפרץ השנייה היה איסוף של סחורה מצד לקוחות בשל החשש מבעיות אספקה. חשש זה, לצד העלייה במחיר חומרי הגלם, הביאו למצב של הקטנת הזמנות ברבעון השני של השנה. שנית, היתה התחזקות חריגה של היורו אל מול שאר המטבעות. התחזקות זו פגעה בכושר היצוא מאירופה לארצות הברית, ובמקביל היא עודדה יבוא לאירופה".



לדברי מור, "בחודשים האחרונים היה שיפור והיורו החל לרשום ירידה מול הדולר. זה מביא לשיפור ביכולת היצוא מחוץ לגבולות אירופה ולתחרות ביבוא. במגזר הפילם בחו"ל אנחנו מתחילים לחוות גידול בהכנסות ומתחילים לחזור לרמה של תחילת שנת 2003. כמו כן, אנחנו מעלים את מחירי המכירה ומתאימים אותם לעלייה שהיתה במחיר חומרי הגלם".



במהלך הרבעון השני היתה לחברה הטבת מס כך שסעיף זה הראה על הכנסות ממסים בסך של כ-11.5 מיליון שקל. בהקשר זה מסר מור כי "בעקבות תכנון המס שלנו, יש מיזוג שנעשה בגרמניה בין השותפות לבין קבוצת טרספאפן. כתוצאה מתכנון המס נוצר הפסד מס וברבעון השני היתה לנו הטבה. אנחנו לא צפויים לשלם מס בגרמניה בשנים 2003 ו-2004, ושני מיליון יורו ששולמו שם השנה, יתקבלו חזרה ברבעון השלישי".



על החיסכון הצפוי מתוכנית ההתייעלות של החברה אמר מור כי "אנחנו מיישמים תהליכי מיזוג פנימיים בקבוצת טראופן. חתמנו כבר על הסכמים עם האיגודים המקצועיים וועדי העובדים בנוגע לתהליך זה, והתרומה הצפויה ל-EBITDA עתידה להסתכם בכ-20 מיליון יורו. הצמצום בכוח האדם - מאז תחילת השנה היה צמצום גלובלי של 158 משרות - עתיד להביא לחיסכון של 13 מיליון יורו בהוצאות הקבועות. צמצום זה יבוא לידי ביטוי כבר במחצית השנייה של 2003 ובשנת 2004". מור הוסיף כי "אנחנו מצויים בעיצומם של תהליכי אופטימיזציה של קווי ייצור בצרפת ומקסיקו, תהליכים אשר יתרמו 6-8 מיליון יורו לרווח השנתי. במקסיקו הפעלנו גם קו ייצור נוסף והוא יתרום כחצי מיליון יורו לרווח השנתי".



בהתייחסו לתזרים המזומנים מפעילותה השוטפת של דור כימיקלים אמר מור כי "היה שיפור בתזרים בשל ירידה שחלה בסעיף הלקוחות. אלמלא הגידול החריג שנרשם במלאי בהיקף של 30 מיליון שקל, היינו מראים תזרים מזומנים גדול יותר. יחד עם זאת, המלאי נמצא בירידה ובחודש יולי מכרנו 1,500-1,600 טון ממוצרים גמורים שהיו במלאי ומכירה זו תתרום 3 מיליון יורו לתזרים המזומנים".



במהלך הרבעון החולף ביצעה קבוצת טרספאפן מהלך של מימון מחדש כאשר הריבית אותה תשלם הקבוצה על הלוואות בהיקף של 115 מיליון יורו תועמד על ליבור יורו בתוספת 12% לשנה. לדברי מור, "הלוואה החדשה היא אמנם בריבית גבוהה יותר, אבל בקרוב מאוד אנחנו נחליף אותה במימון מהנפקת אג"ח או בהנפקת הון. מלכתחילה דובר על הלוואה זו כעל הלוואת גישור. לא ביצענו את ההנפקה בשל מצב שוק ההון שלא איפשר הנפקה בארה"ב או בבורסות המובילות באירופה, אבל אנחנו נערכים להנפקה מהירה כאשר תנאי השוק יאפשרו זאת".



לאחרונה הביעה החברה את רצונה להגדיל את פרישתה הבינ"ל ולרכוש פעילות נוספת במזרח אירופה. בהקשר זה אמר מור כי "אנחנו השתתפנו במכרז שפירסמה חברה פולנית בנוגע לפעילות ייצור ה-B.O.P.P שלה. על פי הסימנים שאנחנו מקבלים, מאוד יכול להיות שנקבל תקופת בלעדיות להיכנס למו"מ לרכישת החברה אשר לה כושר ייצור של 9,000 טון ומכירות של עשרת אלפים טון - הם מייבאים 1,000 טון לפולין. החברה הפולנית היא היצרן היחיד בפולין, בשוק בו יש ביקושים של 25,00 טון בשנה. אנו רואים בה רכש אסטרטגי שישמש קרש קפיצה לפעילות הקבוצה בארצות מזרח אירופה כמו רוסיה ואוקראינה".



לפני כשלושה שבועות הודיעה החברה על פרישתה מהקונסורציום להקמת מתקן ההתפלה בו היא שותפה. בהתייחסו לפרישה זו אמר מור כי "הפרישה נובעת מעיכובים שלא באשמתנו בנוגע לאישורים להקמת מתקן ההתפלה בחצר המפעל שלנו. מכרנו את חלקנו בקונסורציום בתמורה ל-2 מיליון דולר ולאחר שמשרד האוצר ייאשר את הפרישה, אנחנו נרשום סכום זה כרווח ברבעון השלישי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully