וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון הייבלום: המדינה חייבת לסולל בונה כ-80 מיליון שקל; נשקלת אפשרות להפסיק העבודות במספר פרויקטים שלה

ניצן כהן

31.8.2003 / 13:39

מנכ"ל סולל בונה: כל מי שסמוך על שולחן הממשלה הפסיק לשלם לנו - אנחנו נאלצים ללוות כסף מהבנק והוצאות המימון מזנקות



שמעון הייבלום, מנכ"ל סולל בונה , תוקף את מדיניות הממשלה לפיה הופסקו התשלומים לספקיה. "כל מי שסמוף על שולחנה של הממשלה הפסיק לשלם. אנחנו מדברים על רשויות מקומיות, משרד הביטחון, משרד הבריאות ועוד. זה בלתי אפשרי - אנחנו נאלצים ללכת ללוות כסף מהבנקים וזה משפיע לנו על הוצאות המימון". הייבלום מוסיף כי מדובר בסכום של 70-80 מיליון שקל שאינם משולמים זה 8 חודשים.



"ההשפעה של הקפאת התשלומים היא קשה ומכבידה על הפעילות שלנו. הבנקים כבר אינם מתייחסים לחוזים עם המדינה כ-AAA ודורשים מאיתנו בטחונות נוספים או הון עצמי גבוה יותר כדי לקבל מהם מימון לפרויקטים - גם זה מכביד עלינו ופוגע בתוצאות שלנו", אומר הייבלום.



הייבלום מוסיף, כי בין יתר דרכי הפעולה שנשקלות בחברה על רקע הקפאת התשלומים, נשקלת האפשרות להפסיק את העבודות במספר פרויקטים של המדינה.



לגבי הדו"חות הכספיים של החברה, מציין הייבלום ביחס לתוצאות הרבעון הראשון כי החברה הצליחה לשפר את הרווחיות הגולמית. "ברבעון השני של השנה נפגענו מהמחסור בפועלים זרים ומהתפוקה הירודה של הפועלים הישראליים".



"אנחנו נמצאים בשיאה של תוכנית התייעלות בחברה, שמטרתה התאמת רמת ההוצאות לירידה בהיקפי הפעילות. בין יתר הנושאים, אנחנו מצמצמים את הוצאות השכר באופן רוחבי, ובעיקר בהוצאות השכר בקרב חברי ההנהלה. המטרה היא לצמצם כמה שיותר בהוצאות הקבועות שלנו".



הירידה המשמעותית בהיקפי הפעילות של החברה נרשמה בעיקר בעבודות הבנייה לא למגורים. הייבלום מציין שבעקבות המיתון הכבד במשק ירדו הביקושים למבני תעשייה ומבנים למשרדים. ירידה משמעותית נוספת נרשמה בהיקפי ההשקעה בתשתיות של המדינה, שמפחיתה משמעותית את קצב ההזמנות של עבודות תשתית כדוגמת סלילת כבישים.



"לקראת סוף השנה התוצאות של סולל בונה יהיו טובות משלוש סיבות: תוכנית ההתייעלות תחסוך לנו הוצאות רבות, מספר פרוייקטים יסתיימו ומספר עבודות שתנאי השוק הנוכחיים נלקחו בהן בחשבון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully