וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הנפט הבריטית BP רכשה 25% ממניות סלאבנפט הרוסית תמורת 1.35 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

31.8.2003 / 14:08

בעקבות העסקה הופכת BP לחברת הנפט והגז השנייה בגודלה בעולם; הסכום הכולל שהשקיעה בהעמקת פעילותה ברוסיה מגיע ל-7.7 מיליארד דולר



ענקית הנפט הבריטית BP רכשה 25% ממניות סלאבנפט (Slavneft) הרוסית תמורת 1.35 מיליארד דולר במזומן.



BP, חברת הנפט והגז השנייה בגודלה בעולם, התלבטה חודשים ארוכים האם לכלול את סלאבנפט במיזם המשותף שלה עם טיומן אויל - TNK-BP.



BP הודיעה היום גם על הגדלת הסכום הכולל שתשלם לטיומן עבור מחצית ממיזם TNK-BP ב-200 מיליון דולר, בגין תשלומי ריבית שנדרשה BP לשלם על רשיון קידוח שלא נכלל בעסקה בסופו של דבר.

בכך מגיע הסכום הכולל שתשלם החברה הבריטית במסגרת העמקת פעילותה ברוסיה ל-7.7 מיליארד דולר. המחצית השנייה של מניות TNK-BP נמצאת בידי המשקיעים הרוסיים אלפא גרופ ואקסס אידסטריס-רנווה, החולקים את השליטו בה עם BP.



בעקבות העסקה תעלה תפוקת הנפט והגז שלBP על זו של קבוצת רויאל דאץ'/Shell, והיא תהיה שנייה רק לזו של אקסון מוביל. יחד עם זאת, כשליש מעתודות הנפט של BP יהיו ברוסיה בעקבות העסקה, והיא תהיה אחת מהחברות המערביות עם החשיפה הגדולה ביותר למדינה.



TNK-BP, חברת הנפט והגז השלישית בגודלה ברוסיה, הוקמה כמיזם משותף בחודש פברואר השנה, ומעסיקה כ-113 אלף בני אדם. החברה, הרשומה באיי הבתולה הבריטיים, מפיקה כ-1.2 מיליון חביות נפט ליום בשדות הנפט המרכזיים שלה ברוסיה. כמו כן, מפעילה החברה חמישה בתי זיקוק ולמעלה מ-2,100 תחנות תדלוק ברוסיה ובאוקראינה. השווי של מיזם TNK-BP, כולל חובות, הוא כ-19.4 מיליארד דולר, לפי אנליסטים בסיטיגרופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully