וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה בתוצאות קבוצת ברן

אלי דניאל

31.8.2003 / 14:43

ההכנסות הרבעוניות צנחו בכ-32% - הסתכמו ב-35 מיליון דולר בשל חולשה בחטיבת המוליכים למחצה ובחטיבת התעשייה. רווח נקי של 165 אלף דולר

קבוצת ברן מדווחת היום על שחיקה בהכנסותיה לרבעון השני של השנה, בשעה שאלה קטנו בכ-32% לרמה של 35 מיליון דולר. פילוח מחזור ההכנסות מראה כי ההכנסות מביצוע עבודות ושירותים קטנו בשיעור של כ-36%, והן הסתכמו ב-25.5 מיליון דולר. בקבוצת ברן מנמקים ירידה זו במיתון בשוק המקומי כמו גם במיתון העולמי, ומוסיפים כי עיקר השחיקה בהכנסות באה לידי ביטוי בפעילות חטיבת המוליכים למחצה וחטיבת התעשייה. את המחצית הראשונה של שנת 2003 סיימה קבוצת ברן עם הכנסות של כ-75.2 מיליון דולר.

ברמה התפעולית נרשמה ירידה של כ-75%, והרווח התפעולי הצטמק מכ-3.4 מיליון דולר ל-842 אלף דולר, בין היתר, בשל עלייה של כ-18% בהוצאות ההנהלה והכלליות. בחברה מדגישים כי הירידה ברווח התפעולי נובעת מעלייה בהוצאות התפעוליות כתוצאה ממחיקת מוניטין של O2Wireless, בעקבות המיזוג בינה ובין חטיבת התקשורת של קבוצת ברן. בסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה מראה החברה רווח תפעולי של כ-1.8 מיליון דולר.

שיפור חל בסעיף המימון של החברה בשעה שהוצאות המימון קטנו בכ-75% ל-522 אלף דולר, בין היתר, בעקבות קבלת תשואה טובה יותר על עודפי המזומנים שלה. בשורה התחתונה שלה מציגה קבוצת ברן רווח נקי של 165 אלף דולר או 2 סנט למניה, צניחה של כ-76% בהשוואה לרווח הנקי שהושג ברבעון המקביל ואשר הסתכם ב-697 אלף דולר. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הנוכחית רושמת קבוצת ברן רווח מצטבר של 881 אלף דולר.

פעילותה השוטפת של החברה הניבה לה תזרים מזומנים חיובי של 8.3 מיליון דולר, ובתום הרבעון השני היו בקופת קבוצת ברן מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 16 מיליון דולר, וזאת בנוסף להשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-16.9 מיליון דולר.

הונה העצמי של החברה הסתכם ב-30 ביוני 2003 בכ-58.1 מיליון דולר, והוא היווה כ-37% ממאזנה. לחברה היו בתחילת הרבעון השלישי של השנה התחייבויות שוטפות לבנקים בהיקף של כ-23.3 מיליון דולר, וזאת לצד התחייבויות בנקאיות לזמן ארוך בהיקף של כ-33.2 מיליון דולר.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיע יום טוב סמיה, המכהן כנשיא, כמנכ"ל משותף האחראי על הפעילות התפעולית וכדירקטור, על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית, בתום שלוש שנות כהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully