וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר: "מו"מ מתקדם מתנהל עם נורטל לאספקת תשתית דור 3"; אריקסון עשויה לפטר כ-8 עובדים אם תפסיד במכרז

ערן גבאי

31.8.2003 / 14:46

נבחנת אפשרות להקטין את מבנה המכרז ובהתאמה גם את היקפו; באריקסון נאמר לעובדים: "המצב לא טוב, אך גם לא סגור"



דן אלדר, סמנכ"ל קשרי משקיעים בפרטנר , אומר היום ל-TheMarker בתגובה לידיעות הסותרות בעניין מכרז דור 3 של החברה, כי "פרטנר בחרה בנורטל לשם ניהול משא ומתן מתקדם לאספקת תשתית רשת דור 3. המשא ומתן טרם הסתיים ורק עם סיומו תוכל החברה להודיע על זהות הזוכה במכרז".



פרטנר בחרה בנורטל לקיים משא ומתן מתקדם לשם חתימת חוזה לאספקת תשתיות רשת הדור השלישי כבר לפני כחודש, לאחר שנורטל הניחה לפני פרטנר את ההצעה הכספית הנמוכה ביותר.



כמו כן, נודע כי במו"מ המתנהל בין הצדדים נבחנת גם אפשרות להקטין את מבנה המכרז ובהתאמה גם את היקפו.



פרטנר הודיעה לאחרונה על החלטתה להיכנס להשקעה כבר השנה בהקמת תשתית דור 3, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker. החברה האם האצ'יסון מקיימת מגעים עם אריקסון ונורטל בהונג קונג, ואחת מהן תיבחר כמקימת רשת הדור השלישי של פרטנר. כעת, כאמור, גדלים הסיכויים שנורטל תיבחר כמי שתקים עבור פרטנר את רשת הדור השלישי בארץ, בהשקעה כוללת של קרוב ל-170 מיליון דולר.



אם תפסיד אריקסון את המכרז של פרטנר צפויה להיות לכך השפעה גם על חלק מעובדי השלוחה הישראלית. גורמים בכירים טוענים כי מנכ"ל אריקסון ישראל, בו אנדרסן, מעדכן בעקביות את עובדי החברה לגבי מצב המכרז בפרטנר, ובשיחה שקיים עם העובדים בשבוע שעבר הוא ציין בפניהם כי "המצב לא טוב, אך גם לא סגור עדיין".



בחברה טוענים כי אם תפסיד אריקסון במכרז תהיה לכך השפעה על מצבת כוח האדם בחברה וכ-10% מהעובדים - כ-8 עובדים - עשויים לעזוב.



נורטל, מראשית דרכה במכרז, הציעה להאצ'יסון את ההצעה הנמוכה ביותר במכרז של פרטנר, וככל הידוע גם כעת אריקסון לא השוותה את הצעתה שלה לזו של נורטל.



לנורטל צורך לזכות במכרז של פרטנר כאמצעי להגיע לסיכומים נוספים עם האצ'יסון על עסקת תשתיות גדולה יותר. רשת ה-GSM של פרטנר הוקמה במשותף על ידי אריקסון ונוקיה.



פרטנר פירסמה את ההזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 מנוקיה, אריקסון ומ-NEC היפאנית, כבר באוקטובר 2002.



פרטנר מתכוונת להתחיל בפרישת רשת הדור השלישי באזור המרכז כבר השנה, כשבכוונת החברה להקים תחילה כ-60 אנטנות בגוש דן למטרת ניסוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully