וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנק העולמי אישר סיוע של עשרות מיליוני דולרים לאפריקה למרות שחיתויות - וגרם לרעב"

סוכנויות הידיעות

31.8.2003 / 15:08

ספר שנכתב ע"י יועץ בכיר בתחום הסיוע הבינ"ל טוען כי מדיניות שמרנית של הבנק והתעלמותו משחיתויות ומכשלונות בתוכניות סיוע תרמו לרעב בסיירה ליאונה ובמלאווי



הבנק העולמי וסוכנויות סיוע בינ"ל מואשמים בכך שגרמו לרעב במדינות אפריקה ובכך שהתעלמו משחיתויות ומכשלונות בתוכניות הסיוע. כך עולה מספר חדש היוצא לאור השבוע.



הספר "סיפורו של כלכלן", פרי עטו של פיטר גריפיתס, אשר שימש כיועץ בכיר בתחום הסיוע הבינ"ל, חושף כיצד החלטת הבנק העולמי למנוע מממשלת סיירה ליאונה לייבא מזון לטובת המגזר הפרטי גרמה לרעב קשה במדינה לקראת סוף שנות ה-80.



במדינה אפריקאית אחרת, מלאווי, היה גריפיתס עד בשנות ה-90 ליישום הכושל של תוכנית אשראי בהיקף של 20 מיליון דולר, בשעה שכבר היה ידוע כי תוכניות דומות נכשלו.



גריפיתס מצייר בספרו תמונה עגומה לפיה הבנק העולמי דוגל במדיניות מיושנת ושמרנית, בשעה שאנשים שחושפים שחיתויות ממשלתיות במדינות שמקבלות סיוע, מורחקים מהמערכת.



"מרבית התפיסה של וושינגטון הדוגלת בהפרטה ובשוק חופשי בעינה עומדת", אמר גריפיתס, שהביקורת שהטיח בגופים הבינ"ל רואה אור ימים ספורים לפני הפגישה המתוכננת של ארגון הסחר העולמי בקאנקון שבמקסיקו.



מבקרי הארגון הסחר העולמי (WTO) דורשים להגדיל את שקיפות פעילותו של הארגון, על רקע טענות כי בעת משא ומתן בסוגיות כלכלה ומסחר ניצלו המדינות העשירות את השפעתן כדי לסחוט ויתורים מהמדינות העניות של העולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully