וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי בזק החדשים נכנסים מחר לתוקף; בזק: "המחיר האפקטיווי לשיחה בערב יירד מ-6.3 אגורות ל-5.5 אגורות לדקה"

ערן גבאי

31.8.2003 / 14:22

ההוזלה הממוצעת בתעריפי בזק מסתכמת בכ-6%; מחיר המינימום מבוטל; זמן השיחה מחושב על פי שניות; תעריף יום - 13 אגורות לדקה; בזק מבקשת ממשרד התקשורת אישור למיסוד חבילות מחירים



החל ממחר מחירי השיחות ברשת בזק מוזלים בכ-24% בממוצע בעקבות אימוץ המלצות דו"ח ועדת גרונאו לקביעת תעריפי בזק. סך כל תעריפי בזק (שיחות, דמי השימוש הקבועים והשירותים הנלווים) מוזלים בשיעור ממוצע של כ-6%.



מבנה התעריפים של שיחות בתוך רשת בזק יהיה תעריף אחיד מכל מקום לכל מקום בארץ, והוא מתחלף רק בין שעות היום לשעות הערב והלילה.

במסגרת מבנה התעריפים החדש של החברה, מבוטל ממחר מחיר המינימום של כ-22.5 אגורות שהיה נהוג עד כה. מחיר השיחה ברשת בזק יחושב על פי משך השיחה בפועל לפי שניות, החל מהשנייה הראשונה לשיחה. חברות הסלולר מחייבות את הלקוחות במרווחים של 12 שניות.



פנינה שנהב, סמנכ"ל לשיווק ולמכירות בבזק, ציינה היום כי בזק היא חברת התקשורת היחידה שהוזילה ריאלית את מחירי השיחות מבזק לבזק בכ-50% במשך 4 השנים האחרונות. "בהשוואה לתעריפי השיחות של החברות הסלולריות, מחירי בזק הם היחידים שירדו באופן ריאלי בשנים 1998-2003 מכ-16.8 אגורות בממוצע לכ-8.6 אגורות כיום. זאת, לעומת עלייה ריאלית במחירי השיחות בטלפונים הניידים", אמרה שנהב.



עם זאת, ראוי להדגיש כי ב-1998 חושבו תעריפי בזק בהתאם לחלוקה של 3 אזורי חיוב וב-4 אינטרוולים של זמן שונים. בבזק לא הציגו את השחיקה הריאלית במחיר דקת שיחה בתוך אזור חיוב בהשוואה למחירי בזק הנוכחיים.



מחיר שיחה ברשת בזק בשעות 7:00 בבקר ועד 7:00 בערב יהיה 13 אגורות לדקה ובשעות הערב - 5.5 אגורות לדקה. דמי השימוש הקבועים יסתכמו מעתה בכ-50.85 שקל. שנהב ציינה היום כי כ-200 אלף מנויים נהנים מהפחתה בדמי השימוש הקבועים שהם משלמים.



שינוי התעריפים בבזק החל ממחר הוא השינוי המהותי השני בתעריפי החברה בטווח של מעט יותר משנה, לאחר שבמאי 2002 עברה בזק לאזור חיוב אחד. זו הסיבה, לטענת גורמים בבזק, שקשה לחברה לאמוד את השפעת התעריפים החדשים של החברה על היקף הפעילות.



שנהב מציינת היום כי החברה עדיין עומדת מאחורי הצהרותיה בפני ועדת גרונאו לכך שהפגיעה בהכנסות בזק השנתיות עשויה להסתכם ביותר מ-200 מיליון שקל. "קשה לנו לאמוד את השינויים הצפויים משינוי התעריפים והאם השחיקה במספר דקות השיחה בבזק והירידה במספר קווי בזק תיפסק".



שנהב הדגישה היום שבזק היא החברה שתעריפיה הם הזולים ביותר מבין מפעילות השירות באירופה גם בבהתאמה למונחים של כוח קנייה.



עם זאת, בזק הגישה באחרונה למשרד התקשורת בקשה למיסוד חבילות קבועות של מספרים נבחרים ללקוחות הפרטיים והעסקיים, והיא מקווה שאלה יאושרו. שנהב ציינה בהקשר זה כי "החבילה על פי מידות הלקוח נועדה לסייע לחברה לחנך את השוק לעשות שימוש בקווי בזק ולמקסם את התועלות עבור הלקוח".



מחיר תעריף הלילה של בזק עלה מ-2.5 אגורות לדקה לכ-5.5 אגורות לדקה, אך שנהב מבטלת את הטענות כאילו הלקוחות הפרטיים ייפגעו מהשינוי הזה וקובעת כי "מחיר שיחה גם בשעות הערב יירד הן ללקוחות הפרטיים והן ללקוחות העסקיים. המחיר האפקטיווי בשעות השפל, בעידן של מחיר מינימום לשיחה, היה כ-6.3 אגורות, בעוד כעת הוא יסתכם בכ-5.5 אגורות לדקה".



שנהב ציינה עוד כי שיחה ממוצעת בבזק אורכת כ-3 דקות בממוצע וביקשה להדגיש את החשיבות שכל צרכן יבחן בקפידה את תמהיל חשבון הטלפון שלו וימעיט בשיחות לסלולר. "לעתים מחיר שיחה בבזק יהיה אחד חלקי עשרים ממחיר אותה שיחה בטלפון הסלולרי", אמרה שנהב.



בבזק מסרו היום שלחברה יש כ-330 אלף מנויי פס רחב העושים שימוש בתשתית ה-ADSL של החברה בחיבור לשירות האינטרנט המהיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully