וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תפסיק התקשרותה עם NAA לטיסות המשך בארה"ב

זוהר בלומנקרנץ

31.8.2003 / 11:03

פעילותה של NAA תוחלף בהסכמים להפעלתן של טיסות בקוד שרינג של אל על עם חברות תעופה סדירות אמריקאיות כגון דלתא



חברת אל על תפסיק היום את התקשרותה עם חברת התעופה האמריקאית נורת' אמריקן איירליינס (NAA), שפעלה בשירותה של אל על בארה"ב ב-13 השנים האחרונות. משמעות הדבר היא כי NAA תפסיק לבצע עבור אל על טיסות "הזנה" מיעדים בתוך ארה"ב, כגון שיקאגו ומיאמי, לניו יורק; אל על החזיקה 24.9% מהון המניות של NAA, אך מכרה את אחזקותיה בחברה ביולי.



פעילותה של NAA תוחלף בהסכמים להפעלתן של טיסות בקוד משותף (קוד שרינג) של אל על עם חברות תעופה סדירות אמריקאיות כגון דלתא, וכן בטיסות ישירות של אל על ליעדים שאליהם לא טסה בעבר.



סמנכ"ל הכספים הפורש של אל על, יורם גלאון, חתם ביולי על הסכם למכירת כל אחזקותיה וזכויותיה של אל על ב-NAA לשותף המחזיק בשאר מניות החברה, דן מקינון, תמורת 8.65 מיליון דולר. החברה דיווחה לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי עם ביצוע העסקה תרשום אל על רווח הון של כ-5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.



NAA הוקמה ב-20 באפריל 89' על ידי יזם אמריקאי בתמיכת אל על, שהשקיעה לפני 14 שנה כ-75 אלף דולר בהון המניות שלה. החברה התחילה להפעיל טיסות בינואר 90' עם הפעלתו של מטוס חכור אחד. היום מפעילה החברה האמריקאית ששה מטוסים חכורים, והיא בעלת מחזור של כ-120 מיליון דולר בשנה.



דובר אל על אמר בתגובה: "בחברה קיים צוות שדן באופן הפעילות בקווים הטרנס-אטלנטיים של אל על ונבחנות אפשרויות רבות. אל על תעשה שימוש מיטבי ביכולות צי המטוסים שלה, בשיתופי הפעולה ובטיסות הקוד שרינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully