וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח.מר: לא יהיה צורך בהפרשות נוספות בגין חובות תבל בסך כ-46.2 מיליון שקל

ערן גבאי

31.8.2003 / 15:36

בעקבות הסדר הנושים המתגבש בתבל ובעקבות ביטול "הלכת קולמבו" על ידי בית המשפט העליון במאי; ח.מר הפרישה ב-2002 כ-9 מיליון שקל בגין החוב



ח.מר מעריכה כי לפי הסדר הנושים ההולך ומתגבש בתבל לא יהיה צורך בהפרשות נוספות בגין חוב חברת הכבלים כלפיה - כ-46.2 מיליון שקל. זאת, בעיקר עקב עניין שימור הבעלות וחלקה של גוונים בחוב של החברה הבת רוטל.



ב-21 במאי 2002 הגישה ח.מר לנאמן תבל, צבי יוכמן, את תביעת יתרת חוב תבל כלפיה - כ-46.241 מיליון שקל, כשיתרת החוב לחברה הבת TMCS מסתכם בכ-25.1 מיליון שקל, יתרת החוב לרוטל כ-21 מיליון שקל ויתרת החוב למר ושות' כ-24 אלף שקל.



בעקבות ביטול "הלכת קולמבו" על ידי בית המשפט העליון במאי השנה, ובהתאם להסדר הנושים המתגבש בתבל, TMCS סווגה כ"נושה עם טענה לשמירת בעלות", שמשפר את מצבה באופן משמעותי לעומת סיווגה הקודם כ"נושה לא מובטח".



ביהמ"ש העליון קבע שציוד שתמורתו לא שולמה במלואה שייך לספק הציוד ולא לקונה ולכן רשאי הספק לתבוע את החזרת הציוד, ואינו נחשב ל"נושה בלתי מובטח".



כמו כן, קובעת ח.מר בדו"ח כי על פי ההסדר המתגבש בתבל, חובות החברות הבנות של תבל, גוונים וגוונים קריות, ישולמו במלואם לנושים הלא מובטחים. החלק של רוטל המתייחס לגוונים נאמד בכ-7.8 מיליון שקל.



ח.מר דיווחה כבר ברבעון הראשון של 2002 על הפרשה בסך של 9 מיליון שקל בגין חובותיה של תבל. מאז לא הגדילה ח.מר את ההפרשה בגין החוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully