וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציאתה של כייבל אנד וויירלס מהשוק האמריקאי עלולה לעלות לה 2.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

31.8.2003 / 16:01

להערכת קונים פוטנציאליים שעיינו בתשקיף חברת התקשורת הבריטית, הוצאות בסדר גודל זה ירוקנו את קופתה



יציאתה של חברת התקשורת הבריטית כייבל אנד וויירלס מהשוק האמריקאי עשויה לעלות לה 2.5 מיליארד דולר, ובכך לרוקן את קופת המזומנים שלה. למסקנה זו הגיעו גורמים אשר מתעניינים ברכישת C&W מעיון בתשקיף החברה.



העלויות הכרוכות ביציאה מהשוק האמריקאי עולות על כמות המזומנים שיש לחברה בבנק, אמר מקור בכיר בענף ניירות הערך. עד כה היו הערכות האנליסטים בסיטי של לונדון כי הוצאות אלה יסתכמו בלא יותר מ-1.1 מיליארד דולר.



C&W מצויה בעיצומו של תהליך ארגון מחדש מעמיק, אחרי שנקלעה למצוקה פיננסית חמורה בשנה שעברה, ונאלצה להודיע על נסיגתה מהשוק האמריקאי. ביוני דיווחה החברה על הפסד של 10.6 מיליארד דולר בשנת הכספים 2003, ואמרה כי תקצץ 1,500 משרות ותבטל את הדיווידנד השנתי.



ארגונה מחדש של החברה וסגירתה של החטיבה הגלובלית לוקחת את החברה בכיוון הפוך לזה שנקטה בסוף שנות התשעים, בה נכנסה לתחום שירותי האינטרנט ותקשורת המידע באמריקה. מנכ"לה הקודם, גרהם ואלאס, הימר ב-8 מיליארד דולר על השוק הגלובלי והפסיד בגדול: מניית החברה נפלה ב-90% בארבע שנות כהונתו, והוא נאלץ לפטר 14,500 עובדים בעקבות הפסדים של 25 מיליארד דולר ב-18 חודשים.



C&W, המבקשת למכור כעת גם את עסקיה ביפאן, וצפויה להתמקד בעתיד בשוק הבריטי והקריבי, עדיין מקווה למצוא חברה שתרצה ליטול מידיה את עסקיה בארה"ב.



ייתכן כי בשל התחייבויותיה הרבות, תיאלץ C&W לשלם עד 1.3 מיליארד דולר לחברה שתרכוש את עסקיה בארה"ב, העריכו מקורות בסיטי, מה גם שעסקיה האמריקאים של החברה אינם צפויים להגיע לאיזון במשך עוד שנתיים, לכל הפחות.



מוקדם יותר השנה ניהלה C&W מו"מ עם חברת התקשורת האמריקאית לוול 3 (סימול LVLT) למכירת עסקיה בארה"ב או הקמת מיזם משותף. אולם לוול 3 נסוגה ככל הנראה מכוונתה בשל חששה מפני ההתחייבויות החברה.



חברות הטלקום האמריקאית ורייזון ו-SBC קומיוניקיישנס אף הן בחנו את תשקיף C&W, לפי דיווחים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully