וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנופלס ונצ'רס לא מפסיקה למחוק: הפרישה כ-13.5 מ' ש' לירידת ערך השקעות ברבעון השני; הפסד נקי של כ-11 מ' ש'

אלי דניאל

31.8.2003 / 16:17

מחקה כ-2.7 מיליון שקל בגין Coresma וכ-2.4 מיליון שקל בגין RichFX; קופת המזומנים בתום הרבעון מסתכמת בכ-4.1 מיליון שקל; האשראי הבנקאי לזמן קצר - כ-64.6 מיליון שקל



חברת טכנופלס ונצ'רס, הנמצאת בשליטת איתמר פטישי, ומבטח שמיר , סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד של כ-11 מיליון שקל, וזאת לאחר שהחברה מחקה השקעות הון סיכון בהיקף של כ-13.5 מיליון שקל בגין מספר חברות טכנולוגיות.



כך, טכנופלס מחקה כ-2.4 מיליון שקל בגין ההשקעה ב-RichFX לאחר שבוצעה הערכה מחודשת של שווייה. כמו כן, ההשקעה ב-Coresma, שהסתכמה בכ-2.7 מיליון שקל, נמחקה במלואה בעקבות מצבה הפיננסי של חברה זו.







בנוסף, בעקבות הפסקת פעילותה של חברת Bug Life ביצעה טכנופלס ונצ'רס מחיקה של יתרת ההשקעה, לרבות ההלוואה, בסך של כ-2.4 מיליון שקל. מחיקה אחרת בהיקף של כ-2 מיליון שקל בוצעה בגין ההחזקה בכ-1.9% ממניות Cellular 3G, וזאת בשל הערכה מחודשת של השוק בו פועלת חברה זו. בסיכום המחצית הראשונה של השנה מראה השורה התחתונה של טכנופלס על הפסד מצטבר של כ-16.5 מיליון שקל, כאשר סך המחיקות שבוצעו בתקופה זו מגיע לכ-18.4 מיליון שקל.



בשל הפסדיה הצטמק הונה העצמי של טכנופלס ונצ'רס לכ-20.9 מיליון שקל, כ-44% פחות מהיקפו בתחילת שנה זו. בקופתה של החברה היו בתום הרבעון השני של השנה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-4.1 מיליון שקל, בעוד שהאשראי הבנקאי לזמן קצר הסתכם בכ-64.6 מיליון שקל.



יש לציין כי במהלך הרבעון החולף הגיעה טכנופלס ונצ'רס להסדר עם הבנקים המלווים לפיו סוכם כי מועד פירעון קווי האשראי יוארך, לשיעורין, עד לתום שנת 2006. וזאת, כנגד הזרמת כספים חדשים בסכומים ובמועדים מוסכמים, בין ממימוש החזקות בחברות פורטפוליו ובין מגיוס כספים לחברה. הנהלת טכנופלס ונצ'רס מעריכה כי היא תעמוד בתנאי ההסכם וכי מועד פירעון האשראי אכן יוארך.



בהקשר זה ניתן להוסיף כי טכנופלס ונצ'רס קיבלה בחודש יוני האחרון 40 אלף דולר בגין הסכם המכירה של Midbar שפיתחה פתרונות טכנולוגיים להגנה על זכויות יוצרים, ל-Macrovision. בנוסף, בשבועות האחרונים קיבלה החברה 724 אלף דולר במזומן בגין מכירת נכסיה ועסקיה של CallConnect Communication העוסקת במתן שירותי משאבי אנוש לחברות בתחום תכניות הבריאות, ל-Workspace האמריקאית. בשנתיים הקרובות צפויה טכנופלס קבל סכום נוסף של עד 2 מיליון דולר מעסקת CallConnect, כל זאת בכפוף לביצועיה של הפעילות שנמכרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully