וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: דו"חות לאומי הפתיעו לטובה

הרצל לקס

31.8.2003 / 16:37

בבית ההשקעות מותירים את מחיר היעד על 7.5 שקלים בשל מחצית שנייה שצפויה להיות חלשה יותר, ובשל לחץ צפוי על המניה בעקבות תהליך ההפרטה המתוכנן של הבנק בבורסה

האנליסט יובל בן זאב מלידר מרוצה מדו"חות לאומי שפורסמו הבוקר. לאומי הציג רווח נקי של 327 מיליון שקל ברבעון, ב-15% מעל הרווח שצפו בלידר.

בן זאב, שהפחית את הערכותיו לגבי לאומי לאחר פרסום דו"חות הפועלים ביום ה' האחרון, מציין כי הדו"ח היה חזק ביותר בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם. ההכנסות מפעילות מימון הגיעו ל-1.6 מיליארד שקל והיכו את תחזיתו המופחתת של בן זאב מיום חמישי, שעמדה על 1.55 מיליארד בלבד.

לדברי בן זאב, לעיקר ההפרש אחראים רווחי ההון שרשם הבנק מהמסחר באג"ח בגובה של 230 מיליון שקל אל מול הפסד של 52 מיליון שקל ברבעון המקביל, ולעומת רווח של 108 מיליון שקל בלבד שרשם הפועלים בסעיף זה.

ההפרשה לחומ"ס היתה 519 מיליון שקל לעומת 600 מיליון שצפו בלידר, אך בן זאב מציין שעדיין מדובר ב-1.2% מסך האשראי של הבנק, בדומה לדיסקונט והבינלאומי. בנטרול מדד בגין וידוע עמד הרווח הנקי על 253 מיליון שקל, והתשואה להון היתה 7.7%.

לאומי הפתיע לטובה גם במישור התפעולי. ע"פ בן זאב, ההוצאות התפעוליות היו נמוכות מהצפי של 1.33 מיליארד שקל והסתכמו רק ב-1.29 מיליארד שקל, עדות להצלחת תוכנית הפרישה מרצון והיעול שנקטו בבנק. ההכנסות התפעוליות נהנו מרווח חריג של 146 מיליון שקל בקופת הפיצויים של הבנק.

למרות שביעות הרצון של בן זאב מדו"חות לאומי הוא בוחר שלא לשנות את המלצתו למניה ומשאיר אותה ברמת תשואת שוק עם מחיר יעד של 7.5 שקלים. בן זאב מציין כי ביצועי המחצית השנייה של הבנק צפויים להיות חלשים יותר, והמניה עתידה לסבול מלחץ שלילי בעקבות תהליך ההפרטה של הבנק בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully