וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי גיידמאק נתבע בסך 98 מיליון שקל בגין רכישת חברת כימיקלים בקזחסטן

אמיר הלמר

31.8.2003 / 17:23

התובע יוסף טרוים טוען כי גיידמאק רכש ממנו את החברה תמורת 22 מיליון דולר אך לא שילם את מלוא התמורה; טוען כי גיידמאק מחסל עסקיו בישראל



איש העסקים הישראלי יוסף טרוים הגיש לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה על סך 98 מיליון שקל כנגד איש העסקים ארקדי גיידמאק, המכונה אריה בר לב, לשעבר שותפו של לב לבייב באפריקה ישראל. לבייב רכש בשנת 2001 מגיידמאק את אחזקותיו (כ-15%) בקונצרן תמורת 75 מיליון דולר.



טרוים טוען בתביעה שהגיש באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושחר הררי כי היה הבעלים של כ-95% ממניות חברת AKTAL LTD, אשר מחזיקה בתשלובת כימית בקזחסטן המעסיקה כ-4,000 עובדים. לטענת טרוים, הוא מכר את התשלובת בפברואר 2002 לגיידמאק תמורת 22 מיליון דולר, אך לא קיבל ממנו את מלוא התמורה. טרוים טוען בתביעה כי גיידמאק פועל היום לחיסול עסקיו בישראל ועומד לעזוב אותה.



טרוים טוען בתביעה כי במהלך 1998 רכש את החברה במסגרת מכרז שהתפרסם בקזחסטן להפרטת התשלובת, שהיתה בבעלות חברה ממשלתית שם, וזאת תמורת 7 מיליון דולר במספר תשלומים. עוד טוען טרוים כי מיד לאחר רכישת החברה הוא השקיע בה כ-16 מיליון דולר לצורך הפעלתה באמצעות חברות אמריקאיות שבבעלותו.



טרוים טוען כי החל משנת 2000 הוא נחשף ל"מסכת לחצים ואיומים, במסגרת עסקיו ברוסיה, על מנת שיוותר על נכסיו ומניותיו הרשומים במרשמים הרשמיים של רוסיה". עוד טוען טרוים כי המאפיה הרוסית הפעילה לחץ על שלטונות קזחסטן לבטל עימו את ההסכם לרכישת המפעל הכימי, ובעקבות זאת התפתח סכסוך משפטי בינו לבין ממשלת קזחסטן.



טרוים מציין כי בעקבות הפרשה החליט למכור את החברה, וכי נמסר לו ע"י מנכ"ל החברה כי גיידמאק מתעניין ברכישתה. טרוים מציין כי ערך בירור מקדמי לגבי גיידמאק, ובין השאר נפגש עם לבייב, אותו ניסה לעניין ברכישת החברה, אך זה הפנה אותו לגיידמאק, ואישר בפניו כי מדובר "באיש עסקים אמין ובעל יכולת".



טרוים טוען עוד כי הצדדים ערכו מספר פגישות בהן סוכם כי גיידמאק ירכוש ממנו את החברה תמורת 22 מיליון דולר במספר תשלומים.



טרוים טוען כי העביר לידי גיידמאק את הבעלות על התשלובת הכימית בקזחסטן, בטרם קיבל את מלוא התמורה. זאת, כיוון שגיידמאק האיץ בו לעשות כן לפני שמדינת קזחסטן תלאים את התשלובת הכימית, בהיותו בעל קשרים אישיים עם נשיא מדינת קזחסטן, נזרבייב.



טרוים טוען כי לאחר שהעביר את החברה לבעלותו של גיידמאק, סירב זה לשלם את מלוא התמורה, בין השאר בטענה כי נאלץ לשחד את נשיא קזחסטן, נזרבייב, בסך של 5 מיליון דולר, כדי לקבל את הבעלות בחברה. טרוים מציין כי קיבל בינתיים במסגרת ההסכם סכום של 3 מיליון דולר בלבד.



בתביעה נטען עוד כי טרוים היה אמור להשקיע את תמורת המכירה בעסקים שונים בעלי תשואה שנתית של כ-12% לשנה, וכן כי בנק הפועלים באירופה הציע לטרוים להשקיע את הכספים בתשואה שנתית של 30%.



טרוים מבקש מביהמ"ש לקבוע כי על גיידמאק לשלם לו 19 מיליון דולר, שהם 98 מיליון שקל, או לחילופין להורות כי גיידמאק ישלם לו פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו בשל אובדן תשואה של 30% על הסכום שהיה אמור לקבל. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully