וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה חוזר לנהל שיחות עם דנקנר השקעות לרכישה אפשרית של כמחצית ממניות מתב

ערן גבאי

31.8.2003 / 20:27

תשובה ניהל שיחות עם בעלי המניות בתעשיית הכבלים לכניסה אפשרית להשקעה בענף כבר ביולי 2002; בכיר: הצדדים רחוקים מאוד מהסכמה; שיחות מתנהלות גם מול אייפקס, שמרוק, קרנות הון וגורמים אמריקאיים



איש העסקים יצחק תשובה מנהל שיחות ראשוניות עם קבוצת דנקנר השקעות לרכישת כמחצית ממניותיה בחברת הכבלים מתב.



לדברי גורם בכיר המקורב לשיחות, הצדדים רחוקים מאוד מהסכמה והשיחות המתנהלות מול תשובה אינן שונות מאלה המתנהלות כבר למעלה משנה מול החברות אייפקס ושמרוק.



כמו כן, נזכיר כי יצחק תשובה ניהל שיחות ראשוניות עם קבוצת דנקנר השקעות, כמו גם עם בעלי מניות נוספים בתעשיית הכבלים, לכניסה אפשרית שלו להשקעה בענף כבר בחודש יולי 2002.



מזה מספר חודשים קיימים גופים עסקיים שונים הבוחנים השקעה אפשרית בחברת הכבלים הממוזגת ומנהלים שיחות ראשוניות בעיקר עם שמואל דנקנר, אך שיחות נוהלו גם עם אליעזר פישמן ודסק"ש.



עוד נודע מפי גורם המקורב לשיחות כי גם קרנות הון וגורמים אמריקאיים מתעניינים בכניסה להשקעה בתעשיית הכבלים. נזכיר כי מעריב, המחזיקה בכ-15% ממניות מתב, לא הכחישה בעבר כי גם היא עשויה למכור את חלקה בחברה.



עסקת מתב-תבל, לפיה מתב תרכוש את מנויי תבל בתמורה להעברת חוב בין החברות על פי מפתח של כ-1,100 דולר חוב למנוי, עשויה עדיין להתגבש כחלק מהניסיון למצוא דרכים שיאפשרו את מיזוג חברות הכבלים ויתקבלו על דעתו של המפקח על הבנקים, יואב להמן.



עסקה שכזו, הצריכה על פי ההערכות, אשראי נוסף של כ-320 מיליון שקל וההגיון שבהכנסת משקיע נוסף לתעשיית הכבלים והקטנת היקפי החוב של חברת הכבלים הממוזגת ברורים.



להמן התנגד לתנאי האשראי שהוסכמו בשיחות בין הבנקים ובעלי המניות בכבלים וחייב את הבנקים בייחוס מלוא חוב חברת הכבלים הממוזגת, כ-5.5 מיליארד שקל, על כל קבוצת דנקנר ועל איליעזר פישמן ומנע בכך את האפשרות למזג את חברות הכבלים.



גורם בכיר המקורב לשיחות המתנהלות מול תשובה ומול אחרים מציין עוד כי אין כוונה מצד קבוצת דנקנר השקעות להאיץ את המהלך והרושם המתקבל הוא שבחברה מעדיפים להמתין להתבהרות מיזוג הכבלים לפני שיקדמו מהלכים למכירת חלק ממניות מתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully