וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.448 שקלים

אמיר טייג

1.9.2003 / 17:51

לעומת היציג הקודם רשם הדולר עלייה קלה של 0.11%; היורו היציג עלה ב-0.59% לרמה של 4.8786 שקלים; בנק אגוד: המסחר מוסיף להיות דל


חודש ספטמבר התחיל בעלייה קלה בדולר היציג לרמה של 4.448 שקלים, כ-0.11% מעל רמת היציג שנקבע ביום שישי, אך בירידה של 0.16% לעומת הרמה בה נסחר אתמול הדולר במסגרת האופציות. היורו היציג, לעומת זאת, רשם עלייה של 0.59%, וקבע על רמה של 4.8786 שקלים. יש לציין כי היורו בעולם שומר בשעה זו על יציבות מול הדולר.

אבי קמחי, מחדר המסחר של בנק אגוד, מציין כי השפעת החזרה מחופשת הקיץ על המסחר תיעשה בצורה הדרגתית, ולפיכך היום עדיין לא ניתן לראות עלייה במחזורי המסחר. קמחי מציין כי היום נמשכת המגמה שמאפיינת את המסחר בימים האחרונים, לפיה הדולר מידרדר באיטיות מול השקל, כל עוד אין אירועים חריגים.

קמחי מציין כי הציפיות בקרב הפעילים בשוק הן כי הדולר יעלה תוך מספר שבועות לרמה של עד 4.6 שקלים ולפיכך מרבית הפעילים נערכים בהתאם. עם זאת, קמחי לא פוסל כי ללא אירועים חריגים ימשיך הדולר להיסחר ברמתו הנמוכה גם לאחר תקופת החגים. "אם תוך שבועיים עד שלושה לא תתחיל מגמה חיובית מובהקת בדולר, לא מן הנמנע כי הדולר יישאר תקוע ברמתו הנוכחי תקופה ארוכה ממה שמצפים".

היום נחגג יום העבודה בארה"ב, ולפיכך לא מתקיים מסחר בבורסה האמריקאית ובשוקי המט"ח שם. עם זאת, בשאר העולם מתקיים המסחר כסדרו. יום העבודה מסמל עבור האמריקאים את החזרה מחופשות הקיץ לעבודה סדירה. ואכן, בספטמבר צפויים להתעורר מחדש מחזורי המסחר בדולר, שסבלו מהיקפים נמוכים במהלך חודש אוגוסט.

חודש ספטמבר, כמקובל בכל שנה, הוא חודש רצוף אירועים כלכליים. היום התקיימה ישיבת הממשלה הראשונה שדנה בנושא תקציב 2004. במהלך הישיבה הציג האוצר את הנחת הצמיחה שלו לשנת 2004 אשר עומדת על 2.5%. מול האוצר נקט בנק ישראל בעמדה שמרנית יותר וקרא לממשלה לאמץ תחזית צמיחה של 1% בלבד.

דיונים אלו צפויים לעורר עניין רב, מאחר שבסופם צפויה הממשלה להחליט על היקף הקיצוץ וכן היקף הגירעון הצפוי. קמחי מאגוד מציין כי גם אם בימים הקרובים יחלו לצאת נתונים חשובים מדיוני הממשלה, ללא מחזורי מסחר גבוהים יותר בשוק, הדבר ישפיע בצורה מינורית בלבד על המסחר במט"ח.

שינויים בגירעון 2004 עשויים לעורר את תגובת השווקים, והדולר במיוחד, מאחר שלא יתקבלו בעין יפה על ידי סוכנויות הדירוג. עם זאת, ההערכות הן כי אם האוצר יעלה את יעד הגירעון לשנת 2004 מ-3% המתוכננים ל-4%, יפנה משאבים רבים יותר להשקעה בתשתיות, חברות הדירוג יקבלו זאת בסלחנות ולא יפחיתו את דירוג החוב של ישראל. יש לציין כי גם ארצות אירופה מפותחות, כמו גרמניה, צרפת ופוטוגל, סובלות השנה מחריגה במסגרת התקציב ומגירעון עולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully